foto: Evija Trifanova/LETA
Taksometru pasažieru sūdzības saklausītas: VID sāk pastiprinātas pārbaudes lidostā "Rīga"
Daudzi taksometru pasažieri sūdzas par nesamērīgajām brauciena cenām.
Sabiedrība
2018. gada 12. septembris, 09:33

Taksometru pasažieru sūdzības saklausītas: VID sāk pastiprinātas pārbaudes lidostā "Rīga"

LETA

Valsts ieņēmumu dienests (VID) sācis pastiprinātas pārbaudes lidostas "Rīga" teritorijā, reaģējot uz daudzo pasažieru sūdzībām par nesamērīgajām brauciena cenām, informēja VID.

Lai gan VID kompetencē nav iespējas ietekmēt taksometru firmu noteiktos pārmērīgi augstos tarifus, dienesta inspektori pievērsīs uzmanību tam, vai taksometros ir jaunajām prasībām atbilstoši skaitītāji, vai par braucienu tiek izsniegti čeki.

VID šogad septiņos mēnešos taksometru pakalpojumu sniedzējiem ir veicis 15 apsekošanas un 95 tematiskās pārbaudes. Pavisam veikti 110 kontrolbraucieni, un tikai 15 gadījumos taksometru šoferi ir izsnieguši čekus. Tāpat VID konstatēja, ka vairākos desmitos gadījumu taksometru skaitītāji neatbilst jaunajām tehniskajām prasībām, kā arī nav nodrošināta darījumu izsekojamība. Apmēram 40 gadījumos tika fiksēts, ka netiek pareizi aprēķināti un maksāti nodokļi no darba algām.

VID informē, ka par pārbaudēs konstatētajiem pārkāpumiem piemērots naudas sods 62 400 eiro apmērā.

Tikmēr princips "Konsultē vispirms" saistībā ar jaunajām tehniskajām prasībām taksometru skaitītājiem piemērots piecos gadījumos, bet saistībā ar citu normatīvo aktu ievērošanu konsultācijas sniegtas 46 gadījumos.