foto: LETA
Skaistais, pusmiljonu vērtais "Magnetic Latvija" stends lidostā praktiski stāv gaužām tukšs
Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras atvērtais Latvijas simtgades biznesa informācijas centrs "Magnetic Latvia" starptautiskajā lidostā "Rīga".
Sabiedrība
2018. gada 9. septembris, 21:21

Skaistais, pusmiljonu vērtais "Magnetic Latvija" stends lidostā praktiski stāv gaužām tukšs

LTV "de facto"

Vairāk nekā 600 000 eiro vērtais investīciju piesaistes stends Rīgas lidostā stāv gandrīz tukšs, un tiek izmantots ministriju sapulcēm, ziņo Latvijas Televīzijas raidījums “de facto”.

play icon
Klausīties ziņas
info about playing item

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) stendu “Magnetic Latvija” Rīgas lidostā svinīgi atklāja pirms pusgada. No Latvijas valsts simtgades svinībām paredzētā budžeta stendam atvēlēti 440 000 eiro, no LIAA budžeta – vēl gandrīz 200 000 eiro (finansējumu izlietos trīs gadu laikā). Stendu pieteica arī kā ka vietu, kur ārzemju uzņēmēji varētu rīkot tikšanās ar potenciāliem Latvijas sadarbības partneriem. 

Pagājuši seši mēneši un LTV no aģentūras ieguvusi statistiku par to, kā tieši dārgā telpa izmantota.  Lielākoties tās ir tūrisma operatoru un aviosabiedrību delegāciju vizītes. Var noprast, ka tie ir investīciju aģentūras viesi, kuri “pa ceļam” ievesti apskatīt telpu. Šādas ir viena vai divas vizītes mēnesī. Aprīlī un augustā - pa vienai žurnālistu vizītei. Augustā tā ir bijusi “Finnair” aviosabiedrības žurnāla pārstāve. Telpa izmantota arī ar investīciju piesaisti grūti saistāmām lietām – Ekonomikas ministrijas iestāžu darbinieku sapulce, arī Kultūras ministrijas pārstāvju tikšanās.

LIAA direktors Andris Ozols skaidro, ka delegāciju pieņemšana nav svarīgākā stenda izmantošanas daļa. Lielu uzsvaru liek arī uz parastajiem stenda apmeklētājiem, tie esot 1500 – 2000 cilvēku mēnesi. 

“de facto” novēroja, ka stends bieži vien ir pavisam tukšs, arī tā sauktajās lidostas “pīķa stundās”. LTV aprēķini rāda – no visiem lidostas viesiem  stendā vidēji apkalpotas 2 desmitdaļas procenta.  Vai 4 desmitdaļas no tiem, kas iziet caur gaiteni, kur stends atrodas. Ir arī citi skaitļi salīdzināšanai. Piemēram, tūrisma informācijas centrs Rīgas Rātslaukumā pieņem 30 000 cilvēku mēnesi – 15 reižu vairāk nekā ienāk stendā lidostā, bet 9 000 saņem konsultācijas.

LIAA Ārējās tirdzniecības veicināšanas departamenta direktore Aija Jaunzeme atzīst, ka stends nestrādā tik veiksmīgi, cik vēlētos: “Mēs ceram attīstīt. Mēs paši saprotam  kļūdas un problēmas. Meklējam risinājumus un mēs domājam, ka mums pamazām izdosies”.