"BMW" braucēji nav tie trakākie! Smagās avārijās visbiežāk iekļūst "Audi" šoferi
Pusē negadījumu pie auto stūres sēdējis gados jauns vadītājs vecumā līdz 29 gadiem, savukārt 21% negadījumu ar smagām sekām noticis, jo "Audi" vadītājs pie spēkrata stūres sēdies reibumā.
112
2016. gada 28. marts, 12:33

"BMW" braucēji nav tie trakākie! Smagās avārijās visbiežāk iekļūst "Audi" šoferi

Jauns.lv

Ceļu satiksmes negadījumos ar smagām sekām visbiežāk jeb 21,3% gadījumu iekļūst "Audi" markas automašīnas, ceturtdien, iepazīstinot ar pētījumu par ceļu satiksmes negadījumu riska faktoriem, sacīja Valsts policijas (VP) Prevencijas vadības nodaļas priekšnieks Andis Rinkevics.

play icon
Klausīties ziņas
info about playing item

Viņš norādīja – lai arī varētu šķist, ka negadījumus visregulārāk iekļūst "BMW", statistika rāda citu ainu – līderi šajā ziņā ir "Audi".

Skaidrojot, kālab statistika ir šāda, Rinkevics norādīja, ka viens no riska faktoriem ir automašīnas tehniskā kvalitāte, un 81% no šīm "Audi" automašīnām bijušas vecākas par 20 gadiem. Aplūkojot statistiku kopumā, no visām automašīnām, kas iekļuvušas smagās avārijās, vecākas par 20 gadiem ir 32,4% jeb teju viena trešdaļa no negadījumos iesaistītajām.

Turpinot ieskicēt "Audi" vadītāja portretu, Rinkevics pastāstīja, ka pusē negadījumu pie auto stūres sēdējis gados jauns vadītājs vecumā līdz 29 gadiem, savukārt 21% negadījumu ar smagām sekām noticis, jo "Audi" vadītājs pie spēkrata stūres sēdies reibumā.

Rinkevics arī sacīja, ka ceļu satiksmes negadījumus ar smagām sekām visbiežāk jeb 82,4% situāciju izraisa vīrieši, kas ir 59% no kopējā transportlīdzekļu vadītāju skaita. Tāpat pētījums rāda, ka īpaša riska grupa ir jaunieši – 36,1% avāriju izraisījuši autovadītāji vecumā līdz 29 gadiem, un gados jaunie autovadītāji veido 22% no visu transportlīdzekļu vadītāju skaita.

Tāpat pētījumā secināts, ka pastāv mijiedarbība starp tādiem trim faktoriem kā autovadītājs, transportlīdzeklis un ārējā vide, un satiksmes drošību iespējams uzlabot, gan veicot preventīvas kampaņas, gan arī uzlabojot infrastruktūru vietās, kur tas iespējams, piemēram, izbūvējot pārskatāmākus krustojumus.

Pētījumā tika skatītas sakarības no vairāk nekā 2800 ceļu satiksmes negadījumiem viena gada periodā. Tāpat, lai noskaidrotu autovadītāju viedokli par savām transportlīdzekļa vadīšanas prasmēm un citiem apstākļiem īsi pirms negadījuma vai avārijas brīdī, tika veikta to autovadītāju aptauja, kuri konkrētajā izpētes laika posmā bija iesaistīti ceļu satiksmes negadījumā. Pētījums tika veikts no 2013.gada vasaras līdz 2014.gada vasarai.

Pētījumā tika izmantoti VP dati, kā arī tika anketēti tie satiksmes dalībnieki, kas iekļuvuši ceļu satiksmes negadījumos ar smagām sekām.

BNS/Foto: Shutterstock

Tēmas