foto: Zane Bitere/LETA
"Runāšu, kā gribu!" Juriste Ieva Brante satiek bravūrīgu "Maximas" kasieri
“Vēlos piebilst, ka šis nav stāsts par valodas nezināšanu – kasiere Dace, ar kuru todien man bija darīšana, lieliski prata latviešu valodu. Šeit, laikam jau, ir runa par attieksmi," notikušo interpretē Brante.
Sabiedrība
2017. gada 24. oktobris, 06:25

"Runāšu, kā gribu!" Juriste Ieva Brante satiek bravūrīgu "Maximas" kasieri

Kasjauns.lv

Pagājušās nedēļas nogalē Ieva Brante savā “Facebook” profilā atstāstījusi starpgadījumu no kāda “Maxima” veikala Rīgā. Sociāli aktīvā juriste ar vieglu žestu atgādinājusi pārdevējai, ka klientus ir jāprot apkalpot arī latviešu valodā, uz ko kasiere atcirtusi: “Runāšu, kā gribu!”

play icon
Klausīties ziņas
info about playing item

Nepatīkamā norēķināšanās pie kases notikusi pagājušajā svētdienā, 22. oktobrī, ap pulksten pusastoņiem.

Ironiski, ka domstarpības starp Ievu Branti un kādu no “Maxima” darbiniecēm izcēlušās veikalā, kurš atrodas Pilsoņu ielā.

Pavisam drīz sarunā iesaistījies arī apsargs, kurš nostājies kasieres pusē un piedraudējis ar “specbrigādes” izsaukšanu:

Komentāros paustie viedokļi atšķiras.

Daļa atbalsta juristes nepiekāpīgo nostāju valsts valodas jautājumā, savukārt citi norāda, ka šāda veida strīdi veicina nesaticību un to vietā labāk būtu risināt nopietnākas problēmas.

Pārdevēja lieliski pratusi latviešu valodu

“U vas probļemi?” šādi, pietiekami draudīgā tonī apsargs uzrunājis Ievu, kura veikalā bija ieradusies ar visu ģimeni.

Sarunā ar portālu Kasjauns.lv Ieva atklāj, ka pēc runām par specbrigādes iesaistīšanu klāt pienācis arī otrs veikala apsargs un starp abiem piepeši izcēlusies nesaprašanās.

“Pirmais jautāja otrajam, vai tik tiešām ir izsaukta specbrigāde un jautāja, vai kaut kā nevarētu atsaukt. Viņi kādu brīdi tur runāja. Kopumā mēs kādas 10 minūtes gaidījām, kas notiks. Piepeši man tika pajautāts, ko es šeit vēl gaidu, uz ko atbildēju – jūsu specbrigādi!” izstāsta Ieva.

Taču neskatoties uz iepriekš teikto, nekādi apsardzes papildspēki veikalā tomēr neieradās. No tiem nebija ne vēsts arī tad, kad Ieva kopā ar ģimeni jau devās projām.

Par notikušo ziņots Valsts valodas centram

“Vēlos piebilst, ka šis nav stāsts par valodas nezināšanu – kasiere Dace, ar kuru todien man bija darīšana, lieliski prata latviešu valodu. Šeit, laikam jau, ir runa par attieksmi. Par šo gadījumu esmu ziņojusi Valsts valodas centram, bet šaubos, ka viņi spēs kaut ko iesākt, jo, kā jau minēju, kasiere prata latviešu valodu,” pauž Ieva.

recent icon

Jaunākās

popular icon

Populārākās

Daudz citādāka esot bijusi veikalu ķēdes “Maxima” pārstāvniecības rīcība – viņi Ievai atvainojušies jau drīz pēc tam, kad par notikušo juriste uzrakstījusi sociālajos tīklos.

Cita starpā līdz šim identificēta arī konkrētā pārdevēja un apsargi, kā arī nolemts veikt pārrunas.

“No “Maxima” līdz šim esmu saņēmusi vairākas atvainošanās, viņi tiešām uz šo reaģēja laicīgi un adekvāti,” stāsta Ieva.

Incidentu pārrunās vadības līmenī

Arī portāls Kasjauns.lv sazinājās ar veikalu ķēdes “Maxima” komunikācijas speciālistiem, lai noskaidrotu uzņēmuma viedokli par konkrētu atgadījumu.

AS “Maxima” Komunikācijas vadītājs Jānis Beseris rakstiskā atbildē pauda, ka veikalu tīkls vēlas atvainoties pircējai par nepatīkamo pieredzi.

Aprakstītā situācija un komunikācijas veids neesot pieņemami.

“Darbiniekiem, kuri ikdienā apkalpo klientus, ir jāpārzina valsts valoda. Stājoties darbā, valodas zināšanas tiek pārbaudītas. Protams, situācijas mēdz būt dažādas un, apkalpojot klientus, cenšamies pielāgoties, lai palīdzētu iepirkšanās procesā vai atrastu nepieciešamās preces. Attiecīgi, ja kāds pircējs, piemēram, tūrists, uzrunā veikala darbiniekus svešvalodā un darbinieks šo valodu pārvalda, tad atbilde var tikt sniegta arī svešvalodā. Tomēr komunikācija ar klientiem vienmēr jāuzsāk valsts valodā,” pauž Beseris.

“Maxima” runasvīrs atzīst, ka arī minētā darbiniece ir pārzinājusi latviešu valodu: “[...] acīmredzot ir radies pārpratums, kuru pārrunāsim gan ar veikala vadību, gan konkrēto darbinieku. Pašlaik par minēto situāciju ir pieprasīs paskaidrojums gan no konkrētā darbinieka, gan arī no uzņēmuma, kas “Maxima Latvija” nodrošina apsardzes pakalpojumus konkrētajā veikalā. Pēc paskaidrojumu saņemšanas lemsim par turpmāko rīcību, tomēr skaidrs, ka šis gadījums tiks pārrunāts vadības līmenī visos “Maxima Latvija” veikalos.”