foto: REUTERS
Murgs nakts garumā: „airBaltic” ceļu no Rīgas līdz Tallinai noorganizē desmit stundās ar netīru autobusu
Pasažieriem, kuri trešdienas vakarā ar „airBaltic” no Rīgas gribēja lidot uz Tallinu, ceļojums izvērtās murgā nakts garumā - viņiem uz kaimiņvalsts galvaspilsētu vajadzēja kratīties sagrabējušā un netīrā autobusā un netiekot uz tualeti.
Sabiedrība
2017. gada 22. septembris, 21:33

Murgs nakts garumā: „airBaltic” ceļu no Rīgas līdz Tallinai noorganizē desmit stundās ar netīru autobusu

Elmārs Barkāns

Kasjauns.lv

Kādam igaunim, kurš trešdienas vakarā gribēja stundas laikā no Rīgas lidostas ar “airBaltic” lidmašīnu nokļūt Tallinā, ceļojums pārvērtās murgā desmit stundu garumā. Tā vietā, lai lidotu ar aviolaineri, viņam vairākas stundas nācās nīkt lidostā, bet pēc tam uz Tallinu kratīties sagrabējušā autobusā.

Igaunis savu bēdu stāstu uzticējis Tallinas portālam „Postimees”. Viņš savu stāstu iesāk ar vārdiem - kā no Rīgas līdz Tallinai nokļūt desmit stundās un gandrīz līdz nāvei pārgurt?

„Gribēju uz tualeti un man norādīja uz krūmiem pie benzīntanka!”

„Vispirms nepieciešams pagaidīt pāris stundu Rīgas lidostā lidmašīnu. Lidmašīnām uz Tallinu bija norādīti vārti B4, kur arī devos. Aizgāju līdz tiem, bet tur uz ekrāna bija rakstīts „Oslo 18.10”. Lidmašīnai uz Tallinu bija jāizlido pulksten 18.20. Oslo nemainījās uz Tallinu, un laiks jau bija ap 18.00. Nekas netika ziņots ne skaļruņos, ne arī tablo.

Kad vērsos pie ariBaltic” darbiniekiem, tie atbildēja, ka lidmašīna uz Tallinu izlidos, taču stundu vēlāk, jo lidmašīna kavējas. Labi, visi - aptuveni 50 cilvēku, sēdēja un gaidīja līdz pulksten 19.00. Un tad atkal - nekādas informācijas, kamēr paši nejautājām, kas notiek. Pienāca cilvēks no „airBaltic”, kurš pateica, ka reiss ir atcelts pilnībā, taču mūs kaut kā nogādās Tallinā.

Pulksten 19.15 tika paziņots, ka deviņos lidostā ieradīsies autobuss, kas mūs aizgādās uz Tallinu.

Labi, saprotu, ka „airBaltic” nav tik ātri iespējams atrast lidmašīnu, kas varētu aizstāt reisu, bet līdz autobusam bija jāgaida divas stundas! Mēs, naivie, domājām, ka uz Tallinu dosimies ērtā autobusā, līdzīgi kā „Lux Express”. Bet, kur nu! Neticēju savām acīm, kad ieraudzīju autobusu, kuru Igaunijā neviena firma neizmanto. Vecs ar netīriem sēdekļiem. Par „WiFi” vispār klusēju.  Autobusa vadītājs brauca cauri visai Rīgai, nevis apvedceļu, apstājāmies pie visiem luksoforiem.

Izdzēru kafiju un pēc pusstundas ar mani notika „ķibele” - vajadzēja uz tualeti. Mēģināju atvērt tualetes durvis, taču tās bija slēgtas. Jautāju vadītājam, ko man darīt. Viņš iegriezās kādā benzīntankā, kurā nebija tualetes. Man norādīja uz krūmiem .
Autobusā tualete tā arī palika slēgta. Ceļš no Rīgas uz Tallinu beidzās divos naktī…”

„airBaltic” atvainojas pasažieriem

„airBaltic” šo starpgadījumu Kasjauns.lv komentēja: „Lidsabiedrība „airBaltic” apstiprina, ka šī gada 20. septembrī tehnisku iemeslu dēļ lidojums BT317 no Rīgas uz Tallinu netika izpildīts. Diemžēl, reisu nebija iespējams nodrošināt ar rezerves lidmašīnu, ņemot vērā sezonai raksturīgo palielināto noslodzi.

Atceltu lidojumu gadījumā „airBaltic” prioritāte ir pēc iespējas ātrāk apzināt pasažierus un nogādāt iecerētajā galamērķī. Apzinot alternatīvas, pasažieriem tika piedāvāts uz Tallinu doties ar speciāli organizētu autobusu vai uz galamērķi lidot nākamajā dienā, nakti pavadot lidsabiedrības apmaksātā viesnīcā.

44 no kopumā 76 pasažieriem izrādīja vēlmi uz Tallinu doties tajā pašā dienā. Tādēļ, ņemot vērā pasažieru skaitu, tika organizēts autobuss, kura ietilpība ļautu uz galamērķi nogādāt visus pasažierus.

„airBaltic” atvainojas pasažieriem par sagādātajām neērtībām. Izsakām pateicību pasažierim par dalīšanos pieredzē, kas mums ļauj izvērtēt sadarbības partnera sniegto pakalpojumu kvalitāti un, pārbaudot faktus, lemsim par tālāko sadarbību ar šo kompāniju”.

No „airBaltic” sniegtās atbildes izriet, ka autobusu uz Tallinu nevadīja vis lidsabiedrības darbinieki, bet gan „airBaltic” nolīgtā autobusu firma, ar kuru turpmāko sadarbību aviokompānija domā pārskatīt.