Lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju savu ikdienu dēvē par steidzīgu
Vissteidzīgākie Latvijā ir cilvēki aktīvā darba vecumā no 25 līdz 54 gadiem.
Sabiedrība
2016. gada 9. jūnijs, 17:13

Lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju savu ikdienu dēvē par steidzīgu

Jauns.lv

Vairāk nekā puse jeb 57% Latvijas iedzīvotāju savu ikdienu dēvē par steidzīgu, liecina preses un citu preču tirgotāja "Narvesen Baltija" sadarbībā ar tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centru SKDS veiktā aptauja.

Aptaujā secināts, ka par svarīgākajām vērtībām iedzīvotāji, kuriem ir steidzīgs dzīves ritms, uzskata ģimeni un būšanu kopā ar tuviem cilvēkiem (86%), taču karjera un panākumi lielākā prioritāte ir trešdaļai jeb 32% iedzīvotāju, savukārt 55% aptaujāto ir svarīgi gūt jaunu pieredzi, piedzīvojumus un izmēģināt jaunas lietas. Vairums jeb 82% Latvijas iedzīvotāju atzīst, ka piekrīt teicienam "laiks ir nauda, to nedrīkst bezmērķīgi izniekot".

Vissteidzīgākie Latvijā ir cilvēki aktīvā darba vecumā no 25 līdz 54 gadiem. Sievietes savu ikdienu par steidzīgu dēvē mazliet biežāk nekā vīrieši. Turklāt cilvēki ar augstāku izglītības līmeni un ienākumiem biežāk sevi pieskaita pie steidzīgajiem, jo, lai iegūtu labu izglītību un labāk atalgotu darbu, jāiegulda vairāk pūļu.

Vienlaikus 58% Latvijas iedzīvotāju atzīst, ka par lielākajiem "laika zagļiem" atzīst sērfošanu internetā, datorspēles un sociālos tīklus, 28% satiksmes sastrēgumus un ceļā pavadīto laiku, 27% - TV skatīšanos un tikpat daudzi arī maltītes gatavošanu. Savukārt 17% aptaujāto par lielāko "laika zagli" atzīst gulēšanu.

"Narvesen Baltija" valdes priekšsēdētāja Katrīne Judovica ceturtdien žurnālistus informēja, ka, iedzīvotāju dzīves ritmam kļūstot steidzīgākam, "Narvesen Baltija" veikalos pērn par 20% ir pieaudzis pieprasījums pēc gatavajām maltītēm un dzērieniem līdzi ņemšanai. Šā gada četros mēnešos pieprasījums pēc attiecīgajām precēm "Narvesen Baltija" tirdzniecības tīklā ir pieaudzis par 10%, salīdzinot ar attiecīgo periodu gadu iepriekš.

Visvairāk pirktais produkts ir līdzi ņemamā kafija, savukārt pieprasījums pēc sviestmaizēm pēdējā gada laikā ir palielinājies par 50%. Tāpat cilvēki arvien vairāk iegādājas gatavos salātus un svaigus augļus un dārzeņus, bet svaigi spiesto sulu apmērs ir audzis gandrīz par 30%.

Aptauju "Narvesen Baltija" kopā ar SKDS veica šā gada aprīlī, aptaujājot 1005 Latvijas iedzīvotājus.

"Narvesen Baltija" ir lielākais preses, ātro uzkodu un servisa pakalpojumu mazumtirdzniecības franšīzes tīkls, kas Latvijā darbojas kopš 1997.gada. Informācija kompānijas mājaslapā liecina, ka patlaban "Narvesen Baltija" ir 249 tirdzniecības vietas, kas darbojas visā Latvijā. "Narvesen Baltija" pieder norvēģu uzņēmumam "Reitan Convenience". "Reitan" uzņēmumu grupa ir pārstāvēta Ziemeļu valstīs un Baltijā ar tādiem zīmoliem kā "Narvesen", "Pressbyrån", "R-kioski" un "7-eleven".

BNS / Foto: Shutterstock