"Situācija kabīnē bija kritiska" – pasažieris apraksta "airBaltic" reisa dramatisko nosēšanos
Somu pasažieris atzīst, ka, lai arī sajūtas bijušas ļoti nepatīkamas, lidaparāta apkalpe rīkojusies ļoti profesionāli.
Sabiedrība
2016. gada 21. septembris, 06:26

"Situācija kabīnē bija kritiska" – pasažieris apraksta "airBaltic" reisa dramatisko nosēšanos

Jauns.lv

Aviokompānijas „airBaltic” reisā BT641, kurš 17.septembrī bija spiests veikt nosēšanos paaugstinātas drošības apstākļos cietušo nebija, taču, kā Kasjauns.lv atklāj viens no pasažieriem, somu sportists Raimonds Prentiss – gaidot ārkārtas nosēšanos, cilvēki vairāk kā stundu pavadīja gaisā, zinot, ka lidmašīnai ir defekts. Kabīnē visu šo laiku bijusi jūtama milzīga spriedze.

Lidmašīnā atradās 63 pasažieri, no tiem divi bija bērni un viens zīdainis, kā arī četri apkalpes locekļi. Lidmašīnas ārkārtas nosēšanās dēļ neviens necieta. Apkalpe, kas nosēdināja „airBaltic” lidmašīnu, kurai bija radušās problēmas ar priekšējo šasiju, bija pieredzes bagāta, pauda „airBaltic” Korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags.

Gaisotne kabīnē bijusi kritiska

„Pacelšanās laikā viss bija normāli. Pēc tam kad gaisā bijām aptuveni 30 minūtes, pilots paziņoja, ka būs jāatgriežas Rīgā tehnisku iemeslu dēļ. Lidmašīnas apkalpe rīkojās nekavējoties un veica visu nepieciešamo, lai sagatavotu mūs ārkārtas situācijai,” sarunā ar Kasjauns.lv pauž somu sportists. Lidaparāts aptuveni vienu stundu riņķojis virs lidostas, lai izlietotu degvielas krājumus un varētu droši nolaisties.

„Lai arī lidmašīnas apkalpe visus mierināja, ka briesmas nedraud un tehniskās ķibeles nav liela problēma, pasažieru vidū bija jūtams liels satraukums. Dažus momentus pirms piezemēšanās mums tika uzdots piesprādzēties un ieņemt pozas, kuras redzamas nofilmētajos video,” izstāsta Raimonds. Kabīnē notiekošo viņš nofilmēja ar viedtālruni:

Apkalpe darbojusies profesionāli

Reisa pasažieris pauž, ka viņaprāt, lidaparāta apkalpe visu izdarīja godam: „Tūlīt pēc nosēšanās mūs aši evakuēja. Ievēroju, ka glābēju komanda, kura bija piesteigusies klāt lidmašīnai, arīdzan rīkojās ļoti ātri. Kopumā nevaru virzīt nekādas pretenzijas pret to, kā atbildīgie tika galā ar šo situāciju.”

„airBaltic” veiks padziļinātu flotes pārbaudi

Latvijas nacionālā aviokompānija „airBaltic” pēc incidenta nedēļas nogalē pārbaudījusi pārējās „Bombardier Q400” lidmašīnas, pārliecinoties par to drošumu, aģentūrai LETA sacīja uzņēmuma pārstāvis Jānis Vanags. Vienlaikus viņš norādīja, ka patlaban „airBaltic” gatavo programmu padziļinātām flotes pārbaudēm. Savukārt „Bombardier Q400” lidmašīna, kura nedēļas nogalē bija spiesta veikt ārkārtas nosēšanos lidostā „Rīga” bojātas priekšējās šasijas dēļ, nodota izmeklētāju rīcībā. Izmeklēšanu vada Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs.

Runājot par pasažieriem, kuru ceļojumu plānus ietekmēja aizvadītās nedēļas nogales incidents, Vanags norādīja, ka „airBaltic” parūpējās par saviem pasažieriem, kompensējot viesnīcu izdevumus, piedāvājot alternatīvas iespējas galamērķu sasniegšanai, kā arī atmaksāja naudu, ja cilvēki to vēlējās. Aviokompānija katra pasažiera pretenzijas izskata individuāli.

Saistībā ar 17.septembrī aviokompānijas "airBaltic" lidmašīnas "Bombardier Q400" nosēšanos starptautiskajā lidostā "Rīga" paaugstinātas drošības apstākļos, Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs ir uzsācis izmeklēšanu, lai noskaidro notikušā tehnisko iemeslu. Satiksmes ministrs Uldis Augulis ir pieprasījis iesaistītajām institūcijām sniegt detalizētu informāciju gan par dienestu darbu un rīcību notikuma dienā, gan izmeklēšanas gaitu un rezultātiem.


Kasjauns.lv/Foto/Video: ekrānuzņēmumi no video, Youtube