Ja zvilnēšanu uz dīvāna nomaina pret pastaigu, pāragras nāves varbūtība sarūk par 14%

Ja gribi dzīvot ilgi, celies augšā no dīvāna 11

Esi vesels
2016. gada 28. maijā 05:25 2016. gada 28. maijā 05:25
Ja uz stundu pieceļaties no dīvāna, lai pastaigātos vai pievērstos kādām citām fiziskajām aktivitātēm, samazinās risks mirt priekšlaikus. Pat 60 minūšu ilga stāvēšana ir no svara!

Sēžot uz dīvāna un skatoties televīzijas pārraides, cilvēks pavada vidēji trīs stundas dienā, bet pētnieki no Sidnejas universitātes atzīst, ka teju ikviens cits ķermeņa stāvoklis ir labāks par to – pat stāvēšana un gulēšana.

Viņi atklāj, ka tad, ja zvilnēšanu uz dīvāna nomaina pret pastaigu, pāragras nāves varbūtība sarūk par 14%, savukārt stunda, kas pavadīta stāvus, risku samazina par pieciem procentiem. Turklāt, ja parasti pietiekami neizguļaties, papildu stunda, kas pavadīta miegā, samazina nāves risku par sešiem procentiem.

Tajā pašā laikā, ja stundu, kas citkārt pavadīta aktīvi, iemainīsiet pret mierpilnu gulšņāšanu, priekšlaicīgas nāves risks paaugstināsies par veseliem 17 procentiem.

Pētnieki atgādina – lai kustības nāktu par labu veselībai, nebūt nav jāizvēlas fiziski smags treniņš. Jebkuras aktivitātes ir labas – der arī pastaiga pa pilsētas mikrorajonu vai bumbas mētāšana mājas pagalmā.

Žurnāls "Ko Ārsti Tev Nestāsta" / Foto: Shutterstock


Citi šobrīd lasa

Mārtiņš Rītiņš paziņo, ka pēc 23 gadiem pamet Latvijas labāko restorānu 31
Tu neticēsi, ko šis ķīnietis izdarīja piecās minūtēs, lai dabūtu zelta stieni. Šodienas biedējošākie FOTO 2
Uz "mazo Kurzemi" Anglijā dodas strādāt, lai atmaksātu paņemtos ātros kredītus 29
Skatīt visus komentārus