foto: Publicitātes
Kā izvēlēties visaugstākās kvalitātes skaistumkopšanas preces par labu cenu?
Privātie zīmoli – konstruktīva izvēle.
2018. gada 7. februāris, 16:14

Kā izvēlēties visaugstākās kvalitātes skaistumkopšanas preces par labu cenu?

Karlīna Timofejeva

Izvēloties kosmētiku, bieži vadāmies pēc zīmola nosaukuma, ko uztveram kā garantiju labai kvalitātei. Pasaulē pēdējos desmit gados arvien nozīmīgāku lomu spēlē tā dēvētie privātie zīmoli. Viens no tiem ir arī Douglas. Kāpēc tā ir iespēja iegādāties visaugstākās kvalitātes preces par labu cenu un kas vispār ir privātie zīmoli –to pētām dziļāk.

Kāpēc mēs tā darām?

Kāpēc, mums iepērkoties, roka pati pastiepjas pēc preces, uz kura redzam pazīstama zīmola vārdu? Pat pārtikas lielveikalā, kad jānopērk visvienkāršākās brokastu pārslas un līdzās labi pazīstama ražotājai precei redzam citu, varbūt pieticīgāk noformētu, bet par turpat trešdaļu zemāku cenu. Produkts abās kārbās taču ir praktiski vienāds, un brokastu pārslas taču nekļūst vērtīgākas vai garšīgākas tikai tāpēc, ka sabērtas skaisti noformētā kārbā? Produkta kvalitāte rūp arī tā dēvēto privāto zīmolu veidotājiem, un, to novērtējot, aizvien vairāk cilvēku savā ikdienā izdara ko labu tieši šo privāto zīmolu precēm visdažādākajās tirdzniecības nozarēs – no pārtikas un dzērieniem līdz apģērbiem un, protams, arī skaistumkopšanas precēm. Un tieši pēdējām pievērsīsimies detalizētāk.

foto: Publicitātes

Prioritāte – pircēja vēlmes un vajadzības

Nenoliedzami, zīmola vārdam piemīt teju vai maģisks spēks. Nereti esam gatavas vieglu roku izdot salīdzinoši lielu naudas summu par, piemēram, skropstu tušu tikai tāpēc, ka uz tās iepakojuma rotājas kāds no mūsu iecienītākajiem zīmoliem. Protams, šie produkti atbilst visaugstākajām kvalitātes prasībām. Un tomēr, ko tur slēpt, šādos brīžos mēdz iešauties prātā doma – vai identiski labas kvalitātes preci var iegādāties lētāk? Var. Šajā brīdī uz skatuves parādās privātie zīmoli. Kompānija Douglas tuvāko trīs gadu laikā savā attīstībā ieguldīs apjomīgas investīcijas, ievērojamu to daļu novirzot tieši Douglas privātā zīmola produktu attīstībai. Tās ir preces, ar ko uzņēmums lepojas īpaši. Tās ir sinonīms kompānijas reputācijai, un tieši tāpēc netiek pieļautas ne mazākās atkāpes kvalitātes ziņā. Cenas ziņā gan. Lūpu krāsas, ēnas, krēmi, šampūni u. c. izmaksu ziņā patīkami konkurē ar skaistumkopšanas pasaules elites spēlētājiem tieši tāpēc, ka Douglas prioritāte ir pircēju vēlmes un vajadzības. Būtiski, ka atšķirībā no daudziem “zvaigžņotajiem” zīmoliem privāto brendu produkti tiek radīti, operatīvi reaģējot uz pircēju vēlmēm. Tas iespējams, pateicoties tiešajai saiknei – pirkumu dinamika skaidri demonstrē, ko vēlas klienti. Pircēji arī nereti mēdz izstāstīt klientu konsultantiem, kādus tieši produktus viņi vēlētos, un šī informācija tiek apkopota un nodota darbiniekiem, kas par to ir atbildīgi.    

foto: Publicitātes

Veselīga konkurence

Sen pagājuši tie laiki, kad prece, kas nesa sava tirgotāja nosaukumu, varēja pievilt pircēja gaidas. Jau vismaz pāris desmitgades privātie zīmoli veido nopietnu konkurenci pasaulē pazīstamākajiem brendiem. Patiesībā, nereti privāto zīmolu produkti ir pat vēl labākas kvalitātes. Kā veidojas šī korelācija cenas un kvalitātes starpā un kādēļ par labi pazīstamo un populāro kompāniju precēm tiek prasīta tik augsta cena? Lielā mērā to ietekmē mārketinga un reklāmas izdevumi. Pasaulē populārākās mūzikas un kino zvaigznes piekrīt būt par šo zīmolu vēstnešiem ne jau aiz labas sirds vien. Pārliecinošākais arguments ir honorārs, un tie mēdz būt astronomiski. Modele Keita Mosa, reklamējot St.Tropez mākslīgā iedeguma produktus, nopelnīja 4 miljonus dolāru. Aktieris Roberts Patinsons, piekrītot kļūt par Dior Homme reklāmas seju, kļuva par 10 miljoniem dolāru bagātāks. Čempiones gods šajā sacensībā neapšaubāmi pienākas aktrisei Džūlijai Robertsai. Parakstot piecu gadu sadarbības līgumu ar Lancôme, viņas kontos nonāca apaļi 50 miljoni(!) dolāru. Ko tur slēpt, mums patīk redzēt, ka iemīļotākās zvaigznes reklamē produktus, ko esam iecienījuši paši. Un tomēr, vai tas ir pietiekami pamatots iemesls, lai maksātu vairāk, ja turpat līdzās atrodas tikpat labs produkts par cenu, kas neizraisa pat nelielu zemestrīci personīgajā budžetā.

Tradīcijas un jaunākie sasniegumi

Zīmols Douglas lepojas ar patiešām bagātīgu vēsturi. Tā pirmsākumi meklējami tālajā 1820. gadā. Toreiz 29 gadus vecais ziepju ražotājs no Skotijas Džons Šarps Duglass ieradās Vācijas pilsētā Hamburgā. Tobrīd viņš nezināja vācu valodu, un viņam nebija arī nekādu finansiālu uzkrājumu.

foto: Publicitātes

Tomēr jaunais vīrietis bija drošs par vienu – viņš vēlējās padarīt pasauli skaistāku. Jau nākamajā gadā Duglass ķērās pie tā, ko prata vislabāk, un izveidoja ziepju ražošanas rūpnīcu. Skaists visupirms ir tīrs, bija pārliecināts Duglass, sperot pirmos soļus skaistumkopšanas biznesā. Lai cik amizanti tas šķistu šodien, bet ziepes – jo īpaši aromātiskas un maigi kopjošas – tolaik bija reta, pat ekskluzīva prece. Klienti to novērtēja. Pieprasījums auga, un bizness attīstījās. Un tomēr – patiešām lielas lietas notiek, kad biznesā iesaistās sievietes. 1910. gads ir nopietns pavērsiena mirklis zīmola Douglas vēsturē. Māsas Anna un Marija Kārstenas piedāvā darījumu – atvērt veikalu ar Douglas nosaukumu un tirgot tajā produkciju, kas saražota Džona Duglasa dibinātajā fabrikā. Tā arī notika. Pamazām Douglas veikala plauktos parādījās arī populāru dizaineru parfīmi: Chanel, Guerlain, Lanvin un citi. Gadu no gada augot un paplašinoties, šodien Douglas ir kļuvis par vienu no Eiropā ietekmīgākajiem skaistumkopšanas nozares spēlētājiem. Tas, kas reiz sākās ar vienu ziepju rūpnīcu, ir izaudzis mūsdienīgās laboratorijās. Tajās strādā pasaulē labākie kosmetologi, ķīmiķi un citu nozaru zinātnieki, radot progresīvus kosmētikas produktus, kas atbilst visaugstākajām kvalitātes prasībām. Produktus, kas ir cienīgi nest Douglas privātā zīmola vārdu.

Reklāmraksts tapis sadarbībā ar Douglas