Pašaudzētie un diedzētie zaļumi bagātīgi satur B grupas un daudz citu vitamīnu.

Audzē zaļumus pats! Iesaka uztura speciāliste

Māja un dārzs
2016. gada 21. aprīlī 07:45
Šis ir ideāls laiks, lai sāktu audzēt pašiem savus zaļumus uz palodzes. Sīpollokus, salātlapas, kressalātus, baziliku u. c. garšaugus. Dienai kļūstot garākai, tie augs arvien brašāk. Nevajadzētu aizmirst arī diedzēšanu. Iesaka uztura speciāliste Lizete Māldere.

Šim nolūkam der dažādas sēklas (linsēklas, lucernas, redīsu, sinepju u. c.), graudi (kvieši, auzas, rudzi, mieži), kā arī pākšaugi (zirņi, lēcas), kas nav ķīmiski apstrādāti, piemēram, kodināti.  Diedzēšanai var izmantot speciāli paredzētus traukus. Sēkliņas var diedzēt arī uz marlītes vai stikla traukā, kas nosiets ar marlīti. Pašaudzētie un diedzētie zaļumi bagātīgi satur B grupas (B1, B2, B6, folskābi), C, E un K vitamīnus, dzelzi, fosforu, mangānu, kāliju, antioksidantus un citus bioloģiski aktīvus savienojumus. To lietošana uzturā ļoti pozitīvi ietekmē organisma kopējo labsajūtu, tāpēc svaigos zaļumus un asniņus pievieno jau gataviem ēdieniem garšas daudzveidībai, gatavojot dažādus augļu kokteiļus, maizītes, salātus utt. 

Žurnāls "100 Labi Padomi" / Foto: Shutterstock
Pievienot komentāru

Noteikti izlasi

  • Ieroču atļaujas izsniedzējs runā publiski: noziegums, par kuru tur aizdomās Egidiju, ir kas nepieredzēts 16
  • Kādā viensētā atrod mirušu bezvēsts pazudušo Māri, kuru meklēja 4 mēnešus 2
  • Sieva Francijā pieķer vīru, kūtiņā seksuāli izmantojot savu vistu