foto: Publicitātes
Blēžu mīlas problēmas. Recenzija filmai "Blēži"
Galvenajā lomā - Intars Rešetins.
Kino
2018. gada 11. jūnijs, 10:33

Blēžu mīlas problēmas. Recenzija filmai "Blēži"

Elīna Marta Martinsone

Žurnāls "Rīgas Viļņi"

Andreja Ēķa jaunā komēdija stāsta par to, ka bagātie mahinatori arī raud, mīl un ēd šokolādes saldējumu.

play icon
Klausīties ziņas
info about playing item

Komēdijas definīcija paredz, ka tas ir viegls, humoristisks stāsts ar laimīgām vai vismaz priecīgām beigām. Arī Andreja Ēķa jaunā filma «Blēži» ietilpināma komēdijas žanrā, piedāvājot skatītājiem vieglu izklaidi, iespēju pasmieties par muļķīgām situācijām un pārspīlētiem varoņiem, kuri trakoti cenšas būt smieklīgi.

Taču, ja man būtu jāsaka, ka ļoti smējos, būtu jāmelo. Stāsts šoreiz šķiet kaut kas pa vidu starp «Svingeriem» un «Kriminālās ekselences fondu». Kriminālas mahinācijas ir savītas kopā ar dažādām seksuālām peripetijām, kuras acīmredzot visprecīzāk var attēlot ar regulāriem sitieniem pa dibenu neatkarīgi no dzimuma.

Andreja Ēķa filmas "Blēži" pirmizrādes viesi

gallery icon
113

Arī šajā gadījumā ir skaidrs uzstādījums – veidot izklaides žanra komerckino «parastajam skatītājam», kurš ir noguris no mākslas kino intelektuālā svara un grib pēc garas darbdienas vienkārši atslēgties.

Un, iespējams, ka tieši šo funkciju «Blēži» arī pilda un, ļoti iespējams, skatītāji arī labi pavadīs laiku un smiesies. Taču, manuprāt, filmai diemžēl trūkst pavisam svarīga aspekta – spēcīga stāsta, ap kuru visas situācijas būvēt.

Sižets it kā ir vienkāršs, bet tiek izklāstīts diezgan nesakarīgā veidā, radot mākslīgus līkločus, lai it kā pēc tam pārsteigtu skatītāju. Taču lielākoties tas raisa tikai neizpratni par to, kas tad īsti notiek, bet visi «pārsteigumi» vienalga ir iepriekš paredzami. Turklāt, kā jau komēdijām piedien, visi varoņi ir pārspīlēti tipāži, kuriem piemīt tieši viena īpašība. Un vēlme sist citiem pa dibeniem.

Baltara dārgumi

«Blēžu» centrā atrodas kontrabandas shēma, kas ir izvēlējusies patiesībā oriģinālu produktu – «Baltara» porcelāna šķīvjus. Visu operāciju bīda Rēzijas Kalniņas atveidotā operas mīļotāja un skarbā biznesa dāma. Pārējie ir viņas pakalpiņi ar savām mazajām intrigām.

Andreja Ēķa jaunās komēdijas „Blēži” filmēšanas aizkulises

Andreja Ēķa jaunās komēdijas „Blēži” pirmās filmēšanas dienas aizkulises Jūlija Krūmiņa villā „Senču sils” 2017. gada 25. septembrī.

gallery icon
72

Visam pa vidu vēl ieslēdzas atriebīga bijusī sieva, izlaidīga mīļākā, tikpat izlaidīgs mīļākais un, protams, Intara Rešetina varonis, kurš kaut kādu dīvainu iemeslu dēļ patīk visām dāmām. Tā nu kriminālstāsts ātri vien kļūst par mīlas daudzstūri.

Kā smīdināt

Komēdijas galvenais uzdevums ir smīdināt, un «Blēži» tiešām no sirds cenšas. Ir pietiekami daudz slapstick elementu, muļķīgu pārpratumu un absurdu situāciju. Taču laikam to daļēji noslāpē aktieru pārspīlētā mīmika, kas brīžiem rada sajūtu, ka viņi vienkārši māžojas.

Es zinu, ka Latvijā ir daudz aktieru, kuriem ir fantastiskas komiķu spējas, taču tā ir ļoti smalka māka. Tāpēc, piemēram, Rēzija Kalniņa, kura savu tēlu un pārspīlējumus tur grožos, arī iznes savu lomu, tādējādi padarot to par komisku parodiju par konkrēta tipa sievieti.

recent icon

Jaunākās

popular icon

Populārākās

Kvalitātes latiņa

Pilnīgi piekrītu, ka Latvijā nepieciešams pēc iespējas daudzveidīgāks kino, taču pilnībā nošķirt izklaides kino no mākslas kino nav diez ko produktīvi, jo vienam no otra ir jāmācās. Un abiem ir jādomā par skatītāju, kurš veltīs savu dārgo laiku, lai ietu kādu filmu skatīties.

Andreja Ēķa filmas "Blēži" pēdējo kadru uzņemšanas aizkulises

Andreja Ēķa filmas "Blēži" pēdējo kadru uzņemšanas aizkulises

gallery icon
63

Tāpēc priecētu, ja arī izklaides kino pievērstu uzmanību sava materiāla kvalitātei – kaut vai tam, kāda ir dronu kadru izšķirtspēja lielajā ekrānā. Neticu, ka latviešu raksturīgākā īpašība ir vēlme, lai citam neizdodas. Pat ļoti gribētos, lai izklaides kino būtu vizuāli augstvērtīgā kvalitātē.

«BLĒŽI»

Komēdija, Latvija, 2018

Režisors: Andrejs Ēķis

Lomās: Intars Rešetins, Rēzija Kalniņa, Ralfs Eilands, Ieva Florence, Leonarda Ķestere, Ivo Martinsons, Sandis Pēcis u.c.