foto: LETA
Zagorskis: „Tik daudz izvēmos, ka šī izrāde palika atmiņā”
Aktieri Maija Doveika un Artūrs Krūskops lietuviešu dramaturga Marjus Ivaškeviča absurda komēdijas "Tuvā pilsēta" mēģinājumā Latvijas Nacionālajā teātrī.
Slavenības
2017. gada 19. septembris, 09:24

Zagorskis: „Tik daudz izvēmos, ka šī izrāde palika atmiņā”

Kasjauns.lv

Bijušais Latvijas Nacionālā teātra aktieris Rolands Zagorskis pamatīgi nokritizē kādreizējā darbavietā redzēto - vēl tagad, vairākus mēnešus pēc izrādes noskatīšanās, vaicāts, kas jauns paša dzīvē, nespēj rimties un žurnālam “Kas Jauns” uzreiz stāsta par Nacionālajā teātrī reiz piedzīvoto.

foto: no izdevniecības "Rīgas Viļņi" arhīva
Kamēr Rolands Zagorskis gatavo savu izrādi Latvijas valsts simtgadei, viņš ir sašutis par Latvijas teātros redzamo un stāsta par izrādi, pēc kuras skatīšanās viņam kļuvis nelabi.

„52 gadus esmu bijis uz skatuves, izbraukājis visu pasauli un tik daudz savā mūžā redzējis... Esmu bijis eksperts “Lielā Kristapa” izvērtēšanas grupā, kurā nosaka, kuras filmas nominēt. Esmu bijis teātrī, kino iekšā līdz ausīm. Lielākā bēda ir tā, ka šodienas kino un teātros uzteicamā ir tik maz, ka, kamēr izej cauri tiem mēsliem un diletantu kaudzēm, jau paliek nelabi,” savu viedokli par teātra un kino pasauli pauž Rolands Zagorskis.

Ainas no Serebreņņikova un Ivaškeviča "Tuvās pilsētas" iestudējuma Nacionālajā teātrī

Krievijas režisors Kirils Serebreņņikovs Rīgā iestudējis talantīgā lietuviešu dramaturga Marjus Ivaškeviča lugu "Tuvā pilsēta". Foto: Kristaps Kalns

gallery icon
17

Viņš kā piemēru min izrādi, pēc kuras kļuvis pat nelabi. „Nacionālajā teātrī redzēju Krievijas režisora Kirila Serebreņņikova izrādi “Tuvā pilsēta”. Saprotams, izrādei ir jāpārsteidz, bet pārsteigt ar to, ka parāda kaut kādas piecas vīriešu pip.... Ar to tu šodien vairs nevienu nepārsteigsi. Ja es gribu to visu redzēt, ieslēdzu pasaules pornogrāfiju, un tas ir desmit reižu interesantāk. Redziet, Maiju Doveiku viņš izģērbt nevar, skaistu sievieti, jo viņa neatļauj. Režisors saprot, ka tas ir morāles kritērijs, bet rādīt vīriešu orgānus, kuri bija pabriesmīgi, – to var.

Kirila Serebreņņikova "Tuvās pilsētas" pirmizrādes svinības

Pazīstamais krievu režisors Kirils Serebreņņikovs Nacionālajā teātrī iestudējis lietuviešu dramaturga Marjus Ivaškeviča komēdiju "Tuvā pilsēta"

gallery icon
56

Izrādēm vajag likt domāt, saprast savas dzīves jēgu, nevis rādīt suņu dzimumaktus uz skatuves. Tas bija briesmīgi. Tik daudz izvēmos, ka šī izrāde palika atmiņā,” pukojas Zagorskis, piebilstot: „Bēdīgi ir tas, ka valsts dotē visus šos teātrus. Teātris paņem valsts naudu un rāda, ko grib. Tu taisi sū... un saņem tos sū... atpakaļ. It kā viss notiek, bet tas notiek par nodokļu maksātāju naudu. Tas attiecas uz visiem dotētiem teātriem.

Man ir žēl, ka nevaru aiziet uz normālu teātra izrādi. Kur ir Arnolda Liniņa vai Ādolfa Šapiro izrādes? Vienīgais, kas palicis, ir izrāde “Skroderdienas Silmačos”, ko spēlē katru gadu visās malu malās. Tā ir tautas tupība,” žurnālam “Kas Jauns” nosaka Zagorskis.

Kirils Serebreņņikovs

foto: LETA
Kirils Serebreņņikovs komēdijas "Tuvā pilsēta" iestudējuma Latvijas Nacionālajā teātrī pirmizrādē.


Kirils Serebreņņikovs ir režisors no Krievijas, kurš šobrīd dzimtenē kritis valdošās varas nežēlastībā. Viņš tiek apsūdzēts par krāpšanu īpaši lielā apjomā, un viņam tiesa piemērojusi mājas arestu, atļaujot tikai katru dienu doties divu stundu garā pastaigā ārpus mājas. Pats režisors apsūdzības noraida, nodēvējot tās par „absurdām un neiespējamām”.

Serebreņņikovs ir talantīgs mākslinieks, režisors ar pasaules vārdu. Augusta sākumā Kirils, kurš pēdējos gados vairākas izrādes iestudējis arī Latvijā, kļuva par prestižās Eiropas prēmijas “Jaunā teātra realitāte” laureātu.