Bizness un ekonomika
2015. gada 9. novembris, 08:26

Grūtībās nonākušiem kredītņēmējiem tagad atbalstu sniegs Komercbanku asociācijas izveidots centrs

Jauns.lv

No šodienas grūtībās nonākušiem kredītņēmējiem atbalstu sniegs Latvijas Komercbanku asociācijas (LKA) izveidotais Konsultāciju un mediācijas centrs (KMC), informēja KMC konsultante Diāna Kvedere.

KMC sniegs bezmaksas konsultācijas un mediācijas pakalpojumus tiem banku klientiem - fiziskām personām -, kas nonākuši kredītu maksājumu grūtībās vai kam izveidojušās problemātiskas finanšu attiecības ar bankām.

Kvedere sacīja, ka potenciālie KMC klienti ir fiziskas personas, kam ir hipotekārais kredīts bankā un kam ir radušās maksājumu grūtības vai citi problēmjautājumi sadarbībā ar banku. Konsultācijas būs pieejamas gan klientiem, kam ir aktīvi kredītlīgumi, gan tiem, kam pēc nekustamā īpašuma ķīlas realizācijas piedziņas procesā ir palikušas neizpildītas saistības pret banku.

LKA prezidents Mārtiņš Bičevskis sacīja, ka šāds centrs izveidots tādēļ, ka banku biznesa filozofija ir būtiski mainījusies un bankas ir daudz vairāk vērstas uz sadarbību un attiecību ar klientiem sakārtošanu.

"Līdz šim bankas ar klientiem strādāja un meklēja risinājumu individuāli, taču ne vienmēr izdevās dialogs. KMC uzdevums būs atjaunot vai izveidot no jauna šo klienta un bankas sarunu, lai situācijas tiktu risinātas un lai klienti varētu atgriezties normālā ekonomiskā un finanšu režīmā - lai varētu saņemt legālu algu, atkal izveidot un izmantot bankas kontu, maksājumu karti un citus pakalpojumus, nevis slēpties un baidīties no bankas," KMC uzdevumus skaidroja Bičevskis.

"Lai arī primāri KMC paredzēts problemātisko situāciju risināšanai, tomēr netiks atteikts nevienam klientam, kas vēlēsies saņemt konsultāciju. Katrs gadījums tiks analizēts individuāli, vajadzības gadījumā klientam tiks piedāvāti tieši un precīzi kontakti bankā, padomi, informācija, bet īpaši sarežģītos gadījumos, ja tam piekritīs abas puses, - neatkarīga sertificēta sarunu vedēja jeb mediatora pakalpojumi," sacīja Kvedere.

Viņa piebilda, ka patlaban lielākās bankas ar lielāko hipotekāro kredītu portfeli Latvijā jau ir izrādījušas gatavību sadarboties ar KMC un klientiem.

Bičevskis norādīja, ka nākotnē, iespējams, KMC varētu uzņemties risināt arī klientu problēmsituācijas ar ātro kredītu izsniedzējiem, komunālo pakalpojumu sniedzējiem un citiem kreditoriem. Informāciju par KMC vajadzības gadījumā, apzinot klientu loku, varētu sniegt ne tikai medijos, bet arī sociālajos tīklos un pa citiem kanāliem.

KMC atrodas Rīgā, Blaumaņa ielā 32-1, 3.stāvā, tā e-pasts ir "info@kmc.org.lv".

Kvedere norādīja, ka konsultācijām sākotnēji būtu ieteicams pieteikties elektroniski vai pa tālruni, lai vienotos par izdevīgāko tikšanās laiku.

LETA/Foto: Shutterstcok