Riepas ar radzēm Latvijā izvēlas retāk
Ziemas riepas ar radzēm Latvijas autovadītāji izvēlas retāk.
Auto un tehnoloģijas
2015. gada 27. novembris, 11:08

Riepas ar radzēm Latvijā izvēlas retāk

Jauns.lv

Ziemas riepas ar radzēm Latvijas autovadītāji izvēlas retāk, pastāstīja aptaujātie automašīnu riepu tirgotāji.

"Freibi riepas" Rīgas filiāles vadītājs Kārlis Epalts norādīja, ka Rīgā un Rīgas reģionā lielākā daļa autovadītāju, kuri brauc pa pilsētu vai šosejām, izvēlas ziemas riepas bez radzēm. "Varētu būt 80% bez radzēm un 20% ar radzēm," sacīja Epalts, norādot, ka savukārt reģionos sadalījums varētu būt 50% pret 50%.

Pēc viņa sacītā, tas kādas riepas izvēlās, ir atkarīgs no tā cik sniegota ir ziema. "Bija divas sniegotas ziemas un uzreiz atdzīvojās radžoto riepu mīļotāji, jo tie kas iesākuši braukt ar tām, turpina," norādīja Epalts, piebilstot - pēc siltas ziemas autovadītāji mēdz izvēlēties riepas bez radzēm, vienlaikus šosezon novērots, ka autovadītāji, kas iepriekš braukuši ar riepām bez radzēm, šoziem izlemj pamēģināt riepas ar radzēm.

"Protams, ir tendence retāk izvēlēties riepas ar radzēm," atzīmēja Epalts.

Riepu tirgotāja "Latakko" serviscentru tīkla pārdošanas kvalitātes vadītājs Gints Garuts norādīja, ka pirms pieciem gadiem pamatā tirgotas automobiļu riepas bez radzēm, ar dažādiem protektoriem atbilstoši transportlīdzekļa braukšanas apstākļiem. Pirms trijiem gadiem pieaudzis radžotu riepu īpatsvars un vidēji katrs 10 pircējs iegādājās riepas ar radzēm.

"Šogad populārākas kļūst skandināvu tipa riepas ar mīkstu gumijas sastāvu un bez radzēm," sacīja Garuts, atzīmējot, ka Latvijā ziemas ir kļuvušas mēreni siltākas, nav stabila aukstuma, līdz ar ko mainīgie laikapstākļi liek pārdomāt, kurš variants ziemas riepu izvēlē pašlaik ir atbilstošākais - ar radzēm vai bez.

"Autobraucējiem joprojām lielāku uzticību izsaka Skandināvu tipa riepām, kas ir paredzētas bargām ziemām, taču "deldēt" radzes uz asfalta arī žēl," vērtēja Garuts, piebilstot, ka lielākoties autobraucēji, kas pamatā pārvietojas pa pilsētu izvēlas ziemas riepas ar mīkstu gumijas sastāvu apledojušiem ceļiem un bez radzēm, savukārt tie, kuri ikdienā pārvietojas ārpus pilsētas un netīrītiem ceļiem, izvēlās riepas ar radzēm, rupju protektoru.

Atbilstoši Ceļu satiksmes noteikumiem automobiļiem un autobusiem, kuru pilna masa nepārsniedz 3,5 tonnas, kā arī to piekabju riteņiem ar ziemas riepām jābūt aprīkotiem no l.decembra līdz l.martam. Autovadītāju ziņā ir izvēlēties ziemas riepas ar radzēm vai bez radzēm. Radžotās riepas Latvijā drīkst izmantot no 1.oktobra līdz 1.maijam, uz vienas ass riteņiem jāuzstāda vienādas radžotas riepas, nav atļauts uz viena auto vienlaikus uzstādīt radžotas riepas un riepas bez radzēm.

Eiropā ziemas riepas ar radzēm ir aizliegts lietot Polijā, Vācijā, Bosnijā un Hercogovinā, Bulgārijā, Horvātijā, Čehijā, Grieķijā, Ungārijā, Īrijā, Maķedonijā, Moldovā, Melnkalnē, Nīderlandē, Portugālē, Rumānijā, Slovākijā, Slovēnijā un Spānijā.

LETA/Foto: Ieva Čīka/LETA