Pirmoreiz reisā devies modernizētais dīzeļvilciens, īpaši padomāts par cilvēkiem ar kustību traucējumiem. FOTO
Modernizētajos dīzeļvilcienos uzstādītas sanitārās telpas, kurās ir mūsdienu prasībām atbilstoša tualete, kas piemērota arī cilvēkiem ar kustību traucējumiem. Tāpat izveidotas jaunas ērtākas sēdvietas, mūsdienīga informācijas sistēma vagonu salonos, kā arī paaugstināta komforta vagona salons ar papildu ērtībām. Ierīkots arī bezvadu internets visos modernizētajos vagonos.
Bizness un ekonomika
2016. gada 12. maijs, 20:10

Pirmoreiz reisā devies modernizētais dīzeļvilciens, īpaši padomāts par cilvēkiem ar kustību traucējumiem. FOTO

Jauns.lv

Sešu dīzeļvilcienu sastāvu modernizētājiem, pilnsabiedrībai "DMU vilcieni" par neiekļaušanos noteiktajos termiņos var nākties maksāt soda naudu līdz pat 2,2 miljoniem eiro jeb 10% no darījuma summas, šodien atzina sastāvu modernizācijas pasūtītāja, uzņēmuma "Pasažieru vilciena" (PV) valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns.

play icon
Klausīties ziņas
info about playing item

Viņš skaidroja, ka patlaban ir pagarināts termiņš un sešu nedēļu laikā līdz 30.jūnijam ir jānodod pasūtītie seši sastāvi. Šodien Siguldas maršrutā devās pirmais modernizētais vilciens. Lai arī Lubāns nepieļauj, ka ražotājs termiņā atkal neiekļausies, tomēr norāda, ka, ja tas netiks ievērots, var tikt zaudēta šim projektam patlaban Eiropas Savienības (ES) piešķirtie deviņi miljoni eiro vai daļa no tiem. Iepriekš šim projektam PV varēja pretendēt uz 13 miljoniem, taču pēc pirmā termiņu neievērošanas - vilcienus vajadzēja nodot ekspluatācijā pērnā gada rudenī - projektam atvēlēti deviņi miljoni ES naudas.

"DMU vilcieni" pārstāvis un RVR valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts norādīja, ka ir iespējams vilcienus nodot termiņā. Otrais un trešais sastāvs jau bijuši izbraukumā, un ceturtais un piektais jau esot darba kārtībā. Vienīgi sestais sastāvs vēl neesot darba kārtībā. Vienlaikus Kamarūts uzsvēra, ka "tehnika ir tehnika un droši patlaban neko nevar garantēt".

Satiksmes ministrijas pārstāvis Tālivaldis Vectirāns jaunā sastāva prezentācijas pasākumā lielīja uzņēmumu, kas uzņēmies izaicinājumu - īsā laikā modernizēt dīzeļvilcienu sastāvus un atjaunot vilcienu būves arodu.

Kā ziņots, šodien reisā uz Siguldu beidzot devās pirmais modernizētais pasažieru dīzeļvilcienu sastāvs. Termiņš gan paredzēja vilcienu modernizācijas projekta pabeigšanu pagājušā gada septembra beigās.

Kā skaidro uzņēmumā, vilcieni aprīkoti ar iekārtām, kas nodrošina piekļuvi cilvēkiem ar kustību traucējumiem, kā arī vilcieniem uzstādīta klimata kontrole, kas nodrošina vienmērīgu temperatūru vagona salonā. Modernizētajos dīzeļvilcienos uzstādītas sanitārās telpas, kurās ir mūsdienu prasībām atbilstoša tualete, kas piemērota arī cilvēkiem ar kustību traucējumiem. Šīs telpas ir aprīkotas arī ar zīdaiņu pārtinamajiem galdiņiem, kas sniegs papildu ērtības jaunajiem vecākiem.

Īpaši aprīkotas vietas papildu bagāžai vai ekipējumam - speciāli aprīkotas vietas cilvēkiem ar kustību traucējumiem, kā arī vieta, kur novietot bērnu ratiņus un velosipēdus. Tāpat izveidotas jaunas ērtākas sēdvietas, mūsdienīga informācijas sistēma vagonu salonos, kā arī paaugstināta komforta vagona salons ar papildu ērtībām. Ierīkots arī bezvadu internets visos modernizētajos vagonos.

Līgums par 19 "DR1A" sērijas dīzeļvilcienu vagonu modernizāciju tika noslēgts 2014.gada 31.janvārī un sākotnēji modernizācijas procesu paredzēja pabeigt līdz 2015.gada septembra beigām. Patlaban modernizācijas pabeigšanas termiņš ir pagarināts līdz šā gada 30.jūnijam.

Projekta kopējā vērtība ir gandrīz 22 miljoni eiro, un no tiem nepilni deviņi miljoni eiro ir ES Kohēzijas fonda programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" aktivitātes "Ilgtspējīga sabiedriskā transporta sistēmas attīstība" līdzfinansējums. ES finansējums gan daļēji tika zaudēts, jo sastāvu modernizācija netika pabeigta laikā.

Modernizācijas darbu līgumam iepriekš bija paredzēts Kohēzijas fonda līdzfinansējums 85% apmērā no attiecināmo izdevumu summas un 70% no kopējās plānotās līguma summas. No vilcienu modernizētājiem gan plānots pieprasīt soda naudu, kas tuvosies 10% no darījuma summas. Konkrētas zaudēto ES līdzekļu summas PV pagaidām nenosauc. Iepriekš PV skaidroja, ka, ņemot vērā dīzeļvilcienu modernizācijas aizkavēšanos, uzņēmums PV no ES līdzekļiem varēs izmantot šim projektam 50%, bet pārējo daļu nāksies aizņemties.

 

LETA/Austra Helēna Žaggere/LETA