LETA

Internetbankas lietošana kļuvusi grūtāka, un dažu banku klientiem jāpērk jauna ierīce 60

Bizness un ekonomika
19. jūnijā 06:35 2017. gada 19. jūnijā 06:35 | Papildināts, 19. jūnijā 11:41
Kas Jauns Avīze
Internetbankas lietotājiem sarežģījusies dzīve, pārskaitot naudu uz citām bankām. Lai pārskaitītu vairāk par 30 eiro, vairs nepietiek ar ciparu kombināciju no kodu kartes. Daudzi uzskata, ka tagad, lai pārskaitītu lielākas summas, ir vajadzīgi viedtālruņi, kuru visiem nav.

Patiesībā tā nav, kaut arī papildu darbības internetbankā jāveic. Nepieciešams vēl viens unikāls kods, un ne visi vēl apguvuši jauno kārtību, kas dažādās bankās atšķiras.

Jaunā kārtība jau no aprīļa

Jau rakstījām, ka ne tikai Latvijas, bet visās Eiropas Savienības bankās no 1. aprīļa mainījās internetbankas lietošanas noteikumi. Jaunā kārtība saistīta ar drošības prasībām, jo vairs ne parole, ne kodu kartes nav uzskatītas par absolūti drošiem rīkiem maksājumu veikšanai.

Papildu kods nav jāievada, ja pārskaitījumu veicat savas bankas ietvaros vai arī konkrētu citas bankas kontu savā internetbankā esat ierakstījis baltajā sarakstā. Piemēram, baltajā sarakstā (te gan jāteic, ka ne visas bankas piedāvā šādu iespēju) var ierakstīt sava nama apsaimniekotāja kontu, uz kuru ik mēnesi veicat pārskaitījumus, vai tuvinieka kontu, kuram regulāri izlīdzat ar naudu.

Mobilā aplikācija

Ja bankas klientam ir viedtālrunis, viņam ir pieejams risinājums Smart ID, kas Latvijā parādījies nesen. Mobilā aplikācija uzzinās, ka jūs esat īstais. Jūs izveidosiet divus PIN kodus: lai reģistrētos un lai apstiprinātu maksājumus. Tad katru reizi, kad reģistrēsieties internetbankā vai bankas mobilajā aplikācijā, izmantojot Smart ID, varēs tajā ieiet un apstiprināt maksājumu.
Tomēr ne jau visiem ir viedtālruņi, un tas satrauc lietotājus – vai tagad viņiem vairs nebūs iespēju pārskaitīt naudu? To var izdarīt, tikai katrai bankai risinājums atšķiras.

"Swedbank" un "Citadeles" gadījumā parastajā mobilajā telefonā jūs saņemsiet īsziņu ar unikālo koda kombināciju, kura jāievada internetbankas maksājuma uzdevumā.

Jāpērk kodu kalkulators

SEB bankas klientiem jāiegādājas kodu kalkulators – elektroniska autorizācijas ierīce, kas ģenerē internetbankas pieejas un autorizācijas kodus. Tajā ievadot savu PIN kodu, saņemsiet unikālo kodu, kas jāievada internetbankas maksājuma uzdevumā. Ne visas bankas kodu kalkulatorus piedāvā bez maksas. Kā portālu Kasjauns.lv informēja "Nordea bankas " pārstāvis Edgars Žilde, "Nordea" tos saviem klientiem piedāvā par velti.

Kodu kalkulators – ierīce, bez kuras dažās bankās internetbankas lietošana kļuvusi apgrūtināta.

“Kodu kalkulatorus bez maksas nedalām. Pensionāriem tas maksā četrus eiro, lojālajiem klientiem – 7,5 eiro, zelta klientiem – bez maksas. Pilna cena ir 15 eiro, bet pašlaik piedāvājam ar atlaidi par 10 eiro,” informē SEB bankas preses sekretārs Mārtiņš Panke.

Jātiek skaidrībā

Ja vēl neesat iepazinušies ar jauno kārtību, ir laiks to uzzināt savā bankā. Viedtālruņu īpašniekiem pārsvarā pietiks ar jaunas aplikācijas aktivizēšanu, bet citiem risinājumi ir dažādi – gan īsziņas parastajā mobilajā telefonā, gan īpaši kodu kalkulatori.
Var pietikt arī ar elektronisko parakstu, ja tādu esat iegādājies. Tomēr, ja neizmantojat kodu kalkulatoru vai elektronisko parakstu, lai pilnvērtīgi izmantotu internetbanku, vairs nepietiek tikai ar interneta pieslēgumu, bet ir arī vajadzīgs mobilais tālrunis.

Citi šobrīd lasa

Britu modele apsūdz slaveno iluzionistu Deividu Bleinu izvarošanā 22
“British Airways” pasažierus reisā uz Londonu pamatīgi apskādējušas blaktis 9
Video, kurš pārsteidz visu pasauli. "Rēgu-automašīna" iekļūst mīklainā negadījumā 6
Skatīt visus komentārus