Sociālie tīkli pārvēršas par ziņu medijiem - cilvēki no tiem uzzina jaunumus
Piemēram, amerikāņu vidū aktualitātes cilvēki galvenokārt uzzina no feisbuka.
Auto un tehnoloģijas
2016. gada 27. maijs, 07:31

Sociālie tīkli pārvēršas par ziņu medijiem - cilvēki no tiem uzzina jaunumus

Jauns.lv

Par arvien svarīgāku ziņu avotu kļūst tā dēvētie sociālās saziņas tīkli, bet vadošais starp tiem ir "Facebook", liecina ceturtdien publiskotie pētījuma rezultāti.

Saskaņā ar Pjū pētniecības centra veikto aptauju 62% pieaugušo amerikāņu ziņas iegūst no sociālajiem medijiem, bet 18% to dara bieži. Tas liecina, ka sociālo mediju kā ziņu avota loma pieaug. 2012.gadā tikai 49% pieaugušo amerikāņu atzina, ka jaunumus uzzina sociālās saziņas vietnēs. Saskaņā ar pētījumu 66% "Facebook" lietotāju šajā vietnē iegūst ziņas. To dara arī 59% "Twitter" lietotāju un 10% "Reddit" lietotāju. Ņemot vērā, ka "Facebook" lieto aptuveni divas trešdaļas pieaugušo amerikāņu, pētījuma autori secinājuši, ka 44% no iedzīvotāju kopskaita vismaz daļu ziņu iegūst ar vadošā sociālā tīkla starpniecību.

Pētījums arī liecina, ka "Facebook", "YouTube" un "Instagram" lietotāji biežāk ziņas uzzina nejauši, darot citas lietas. Savukārt tie, kas lieto "Reddit", "Twitter" un "LinkedIn", vairumā gadījumu apzināti ziņas meklē. Pētījuma gaitā Pjū centrs laikā no 12.janvāra līdz 8.februārim ar pasta un tīmekļa starpniecību aptaujāja 4654 pieaugušos. Aptaujas pieļaujamā kļūdas robeža ir 2,4 procentpunkti.

LETA/Foto: Shutterstock