Piemēram, amerikāņu vidū aktualitātes cilvēki galvenokārt uzzina no feisbuka.

Sociālie tīkli pārvēršas par ziņu medijiem - cilvēki no tiem uzzina jaunumus 4

Bizness
2016. gada 27. maijā 07:31
Par arvien svarīgāku ziņu avotu kļūst tā dēvētie sociālās saziņas tīkli, bet vadošais starp tiem ir "Facebook", liecina ceturtdien publiskotie pētījuma rezultāti.

Saskaņā ar Pjū pētniecības centra veikto aptauju 62% pieaugušo amerikāņu ziņas iegūst no sociālajiem medijiem, bet 18% to dara bieži. Tas liecina, ka sociālo mediju kā ziņu avota loma pieaug. 2012.gadā tikai 49% pieaugušo amerikāņu atzina, ka jaunumus uzzina sociālās saziņas vietnēs. Saskaņā ar pētījumu 66% "Facebook" lietotāju šajā vietnē iegūst ziņas. To dara arī 59% "Twitter" lietotāju un 10% "Reddit" lietotāju. Ņemot vērā, ka "Facebook" lieto aptuveni divas trešdaļas pieaugušo amerikāņu, pētījuma autori secinājuši, ka 44% no iedzīvotāju kopskaita vismaz daļu ziņu iegūst ar vadošā sociālā tīkla starpniecību.

Pētījums arī liecina, ka "Facebook", "YouTube" un "Instagram" lietotāji biežāk ziņas uzzina nejauši, darot citas lietas. Savukārt tie, kas lieto "Reddit", "Twitter" un "LinkedIn", vairumā gadījumu apzināti ziņas meklē. Pētījuma gaitā Pjū centrs laikā no 12.janvāra līdz 8.februārim ar pasta un tīmekļa starpniecību aptaujāja 4654 pieaugušos. Aptaujas pieļaujamā kļūdas robeža ir 2,4 procentpunkti.

LETA/Foto: Shutterstock
Skatīt visus komentārus

Noteikti izlasi

  • Traģisku stāstu Rīgā kļūst arvien vairāk: cilvēkus met ārā no pašu dzīvokļiem 59
  • 19 gadus veca "Range Rover" vadītāja pa Jūrmalas šoseju triecas ar 154 km/h 49
  • Purva Intas pēdējā vēlēšanās izpildīta. Viņa apglabāta pie savām mājām. FOTO 13