Ķimeņu sieru pirms Jāņiem pērk 50 reizes biežāk nekā ikdienā
Kopumā Jāņu mēnesī siers tiek patērēts par 25% vairāk nekā ikdienā.
Bizness un ekonomika
2016. gada 17. jūnijs, 11:27

Ķimeņu sieru pirms Jāņiem pērk 50 reizes biežāk nekā ikdienā

Jauns.lv

Gatavojoties Jāņu svinībām, pircēji ķimeņu sieru pērk 50 reizes biežāk nekā ikdienā, liecina SIA "Rimi Latvia" apkopotie dati par Līgo perioda iepirkšanās tendencēm.

Līdzās ķimeņu sieram iepirkuma ratiņos ir arī alus, marinējumi, svaiga gaļa, gardumi, kā arī raugs un saldēta mīkla vai jau gatavie pīrādziņi, pievienojot arī visu piknikam nepieciešamo - ogles, degšķidrumu, alumīnija foliju un grila piederumus.

Desmit pirktākie pārtikas produkti, gatavojoties Jāņu svinībām, pēdējo divu gadu laikā ir saglabājuši savas pozīcijas iedzīvotāju izvēlē - svinētāji labprāt iegādājas dažādāko šķirņu alu, sieru, šašliku, svaigo gaļu, tomātus, majonēzi, biezpiena sieriņus, arbūzus, pīrāgus ar gaļu un jaunos kartupeļus. Savukārt atpūtai pie dabas un grilēšanai visvairāk pērk ogles, degšķidrumu, auto logu stiklu šķidrumu, ūdens filtrus, alumīnija foliju piknikam, kā arī AA baterijas. Pirmo reizi 2015.gada jūnija pirktāko preču topā ienākuši arī dārza apavi un vienkrāsaini T-krekli.

Pircēju paradumu tendences rāda, ka Līgo periodā strauji aug marinētas gaļas pieprasījums - šajā laikā tas dubultojas. Cilvēki iecienījuši ne tikai cūkgaļas vai cāļa šašliku, bet arī liellopa gaļas steikus un tītara gaļas šašliku, savukārt pieprasījums pēc jēra gaļas šašlika pēdējos pāris gados ir pat četrkāršojies. Arī laša steiki cepšanai un cita veida zivis, ko viegli pagatavot ugunskurā, tiek pirktas daudz vairāk nekā ikdienā. Tendence parāda, ka pircēji svētkiem labprāt gaļu marinē arī paši - svaigas gaļas patēriņš Līgo svētku laikā parasti pieaug par apmēram 30%.

Kopumā Jāņu mēnesī siers tiek patērēts par 25% vairāk nekā ikdienā. Savukārt lielākais pieprasījuma pieaugums ir alum, vidēji uz Jāņiem tas palielinās par apmēram 60%, bet alum mulitipakās pieaugums ir pat seškārtīgs. Lielākais pieprasījums ir tieši pēc vietējā alus, tāpēc šogad "Rimi" saviem pircējiem piedāvā vēl plašāku un daudzveidīgāku alus sortimentu - tas papildināts ar vietējo ražotāju sezonas jaunumiem un mazo alus darītavu brūvējumiem, piemēram, "Tālavas Ķēniņa alus", "Eridan alus", "Raiskumietis", "Miķeļa alus" un citi.

Lai arī Latvijā ierasto Līgo svētku neatņemama sastāvdaļa ir grilēta gaļa, siers un alus, arī konditorejas izstrādājumi un saldumi tiek celti svētku galdā - no konditorejas pieprasītākā prece ir biezpienmaize ar rozīnēm un groziņš jeb tartelete ar zemenēm un mellenēm. Pieprasīti ir arī dažādi cepumi un sālsstandziņas, kam pieaugums, salīdzinot ar ikdienu, veido pat 30%. Tā kā Līgo periodā pieprasījums pēc rauga pieaug trīskārtīgi, var secināt, ka daudzi līgotāji izvēlas gardumus pagatavot arī paši. Tāpat pircēji labprāt iegādājas arī saldētu mīklu, pieprasījums pēc kuras pieaug apmēram par 60%, salīdzinot ar ikdienu.

Tāpat "Rimi" dati liecina, ka Līgo svētku laikā ir vērojams straujš pieprasījuma kāpums pēc latviešu mūzikas kompaktdiskiem, kā arī tiek iegādātas dažādas rotaļas un atrakcijas kā maziem, tā lieliem svētku svinētājiem.

Kā ziņots, "Rimi Latvia" 2014.gadā gandrīz dubultoja peļņu, sasniedzot 23,64 miljonus eiro, bet apgrozījums pieaudzis līdz 740,96 miljoniem eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. "Rimi Latvia" peļņa 2013.gadā bija 12,18 miljoni eiro, bet apgrozījums - 672,33 miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" informācija.

Pašlaik "Rimi Latvia" tīklā ir 119 trīs formātu veikali: 31 "Rimi" hipermārkets, 43 "Rimi" lielveikali un 45 zemo cenu veikali "Supernetto". "Rimi" un "Supernetto" veikali darbojas 27 Latvijas pilsētās.

"Rimi Latvia" darbību sāka 1996.gadā, uzņēmuma pamatkapitāls ir 14 719 466 eiro. "Rimi Latvia" ir Zviedrijas mazumtirgotāja "ICA AB" meitasuzņēmums Latvijā.

"Latvijas Zaļais punkts" 2014.gadā apgrozīja 7,26 miljonus eiro un nopelnīja 65 396 eiro, liecina "Firmas.lv". "Latvijas Zaļais punkts" iekļauts "Eco Baltia" uzņēmumu grupā.

LETA/Foto: Gatis Dieziņš/LETA