"Google" cīņa pret pirātismu ienesusi divus miljardus dolāru
"Google" un "YouTube" izmanto autortiesību pārkāpēju izķeršanas sistēmu "ContentID".
Auto un tehnoloģijas
2016. gada 13. jūlijs, 23:11

"Google" cīņa pret pirātismu ienesusi divus miljardus dolāru

Jauns.lv

Interneta uzņēmums "Google" trešdien paziņoja, ka tā pūles cīņā pret tīmekļa pirātismu ienesušas divus miljardus dolāru, kas samaksāti autortiesību īpašniekiem, kuriem piederošais saturs tiek rādīts vietnē "YouTube".

play icon
Klausīties ziņas
info about playing item

Tajā pašā laikā "Google" patērētājiem piedāvā "daudz izdevīgākas likumīgas alternatīvas", kas ļauj iegādāties mūziku, filmas un citu saturu.

"Mēs uztveram nopietni radošuma aizstāvēšanu internetā un darām vairāk nekā jebkad agrāk, lai palīdzētu cīnīties pret rīcību, kas pārkāpj autortiesības," savā blogā raksta "Google" vecākā politikas padomdevēja Keitija Ojama.

"Google" un "YouTube" izmanto autortiesību pārkāpēju izķeršanas sistēmu "ContentID". Tā ļauj autortiesību īpašniekiem paziņot, ka viņu mūzika vai cits saturs tiek izmantots "YouTube".

Autortiesību īpašniekiem ir iespēja vai nu izņemt savu saturu no "YouTube", vai to atstāt un gūt ienākumus no reklāmām. Pēc "Google" sniegtās informācijas, 95% mūzikas autortiesību īpašnieku izvēlas otro variantu.

"Puse no mūzikas industrijas ienākumiem vietnē "YouTube" rodas no fanu ievietota satura, par ko tiek pieprasīta autoratlīdzība, izmantojot "ContentID"," vēsta Ojama. Vēl viens veids, kā cīnīties pret interneta pirātismu, ir meklējumu rezultātu filtrēšana.

"Pateicoties "Google" inženieriem, uz lielāko daļu ikdienā veikto meklēšanas pieprasījumu saistībā ar medijiem meklētājs piedāvā saites tikai uz likumīgām vietnēm," skaidroja Ojama.

"Google" no sava reklāmpakalpojumu tīkla izslēdz arī vietnes, kuras nodarbojas ar pirātismu.

"Blēdīgas vietnes, kas piekopj tiešsaistes pirātismu, ir komerciāli uzņēmumi, un efektīvs cīņas paņēmiens pret tām ir naudas plūsmas apturēšana," norāda Ojama.

""Google", kas ir starptautisks līderis tiešsaistes reklāmā, ir apņēmības pilns panākt, lai blēdīgas vietnes tiktu izslēgtas no mūsu reklāmpakalpojumiem. Kopš 2012.gada "Google" ''melnajā sarakstā'' ir iekļauts vairāk nekā 91 000 interneta vietņu."

Viņa piebilst, ka interneta veikalā "Google Play" un "YouTube" pārdotais saturs tā veidotājiem ienesis desmit miljardus dolāru.

LETA/Foto: AFP/Scanpix/LETA