Jaunu auto tirgū Latvijā joprojām dominē "Nissan Qashqai"
"Nissan Qashqai" esot uzticams krosovers, kas izceļas pārējo vidū ar labu cenas un kvalitātes proporciju.
Auto un tehnoloģijas
2016. gada 19. jūlijs, 17:53

Jaunu auto tirgū Latvijā joprojām dominē "Nissan Qashqai"

Jauns.lv

Jaunu auto tirgū pirmajā pusgadā Latvijā visvairāk iegādāti "Volkswagen" zīmola auto. Vācijas ražotāja pozīcija vairs nav tik neapstrīdama kā agrāk, jo tirgus daļa ir samazinājusies no 16,5% uz 13,5%, informēja Auto asociācijā.

Kopumā gada pirmajā pusē Latvijā iegādāti 1314 "Volkswagen" auto.

Līderim seko "Toyota" ar 1018 auto un "Nissan" ar 843 auto. Līderu piecinieku ir pametuši "Ford" un "Skoda", dodot vietu "Opel" ar 635 auto un "Renault" - ar 615. Kā skaidro asociācijā, "Opel" un "Renault" vietu pirmajā pieciniekā nodrošināja apjomīgās piegādes Valsts policijai.

Pirmie desmit pirktākie zīmoli kopā aizņem 72% tirgus, kas ir nedaudz vairāk kā pirms gada un nozīmējot, ka tirgus koncentrācija ap pirktākajiem zīmoliem ir ļoti augsta un būtiski vairs nemainās.

Populārākie pasažieru automobiļu modeļi ir "Nissan Qashqai" - pirmajā pusgadā nopirkti 423 auto, "Opel Moka" - 301 auto un "VW Golf" - 289 auto.

Privātpersonu top izvēle ir bijusi "Nissan Qashqai", "Nissan X-Trail" un "Opel Mokka". Vieglā komerctransporta segments ir palicis bez pārmaiņām - "Renault Master", "VW Caddy" un "Toyota Hilux".

"Nissan Qashqai" esot uzticams krosovers, kas izceļas pārējo vidū ar labu cenas un kvalitātes proporciju. "Skandi Motors" valdes loceklis Ainārs Liljē skaidro, ka "Nissan Qashqai" kā ilggadēja uzvarētāja un pirktākā modeļa Latvijā privātpersonu segmentā veiksmes stāsta pamatā ir bagātīgais aprīkojuma līmenis jau standarta komplektācijā un tā piemērotība Latvijas ceļu apstākļiem - gan braucot pilsētā, gan ārpus tās. Auto ir ietilpīgs un ērts lielākām ģimenēm vai draugu kompānijām. "Nissan Qashqai" auto īpašnieki esot vecumā no 30 gadiem līdz pat 70 gadiem, kas esot liela amplitūda, taču vēlreiz apstiprinot, ka apvidus auto ir mūsdienīga un praktiska izvēle.

Pirmajā pusgadā automobiļu klašu dalījumā dominējošā loma joprojām ir apvidus auto ar vairāk nekā 40% tirgus daļu. Savukārt galvenās izmaiņas ir notikušas kompaktajā klasē un mazajā apvidus klasē, kur par veiksmīgākajiem modeļiem ir uzskatāmi "VW Golf", "Toyota Auris", "Kia Cee’d" un "Opel Moka". "Auris" dominanci lielā mērā ir noteikusi lielo korporatīvo klientu izvēle. Piemēram, to izvēlējušies "Aldaris", "Lindstrom" un virkne autonomu uzņēmumu. "Cee’d" un "Moka" veiksmīgo rezultātu noteikusi piegāde Valsts policijai. Kā skaidro asociācijas pārstāvis Ingus Rūtiņš, klientu uzticību "VW Golf" nav mazinājis nesenais izmešu skandāls, kas apvija VW koncernu.

LETA / Foto: AFP/Scanpix/LETA