Varbūt arī mums būs "Uber": pilnveidos strīdīgo likumprojektu par kopbraukšanas pakalpojumiem
Piedāvāto regulējumu jau kritizējusi Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija un taksometru kompānijas, paužot, ka tādējādi nozarei piedāvā ērtāku modeli nodokļu nemaksāšanai.
Bizness un ekonomika
2016. gada 5. septembris, 22:00

Varbūt arī mums būs "Uber": pilnveidos strīdīgo likumprojektu par kopbraukšanas pakalpojumiem

Jauns.lv

Autopārvadājumu likuma grozījumus, ar kuriem paredzēts Latvijā ieviest kopbraukšanas jeb "ridesharing" pakalpojumus, Saeimas vairākums varētu nodot izskatīšanai komisijās un tad tos arī pilnveidot.

Ministru prezidents Māris Kučinskis (ZZS) šodien pēc valdošās koalīcijas partiju sanāksmes sacīja, ka šajā jautājumā vēl ir pretrunas, turklāt nenotika diskusijas ar nozari un Finanšu ministriju. Tomēr koalīcija šo ieceri nenoraidīs uzreiz, paredzēts veidot darba grupu, būs "uzlabojumi" arī no valdības puses, skaidroja Kučinskis.

"Vienotības" priekšsēdētāja vietnieks Edvards Smiltēns norādīja, ka nozares iebildumi ir daļēji pamatoti, jo pašlaik neesot līdz galam skaidrs, kā mehānisms darbosies. Vienlaikus viņš uzvēra, ka pašlaik šāds regulējums ir teju visās Eiropas valstīs, izņemot Luksemburgu un Islandi.

Viņš arī norādīja, ka ceturtdien, 8.septembrī, Saeima varētu akceptēt šī likumprojekta tālāko virzību, tad arī Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija izveidos darba grupu, kurā tiks uzklausītas visas iesaistītās puses.

Kā ziņots, partijas "Vienotība" Saeimas deputāti sadarbībā ar Ekonomikas ministriju izstrādājuši un iesnieguši izskatīšanai Saeimā grozījumus Autopārvadājumu likumā, ar kuriem paredzēts Latvijā ieviest kopbraukšanas jeb "ridesharing" pakalpojumus, no kuriem populārākais ir pasaulē pazīstamais "Uber". Likumprojektu parakstījis arī Rihards Kols no nacionālās apvienības un Ingmārs Līdaka no Zaļo un zemnieku savienības (ZZS).

Ar grozījumiem Autopārvadājumu likumā plānots nodrošināt kopbraukšanas pakalpojumu drošumu un uzticamību, nosakot prasības uzņēmumiem, kuri atbalsta transporta kopbraukšanas pakalpojumus, kā arī darbības noteikumus pārvadātājiem, kuri sniedz šādus pakalpojumus. Valstij savukārt būs iespēja uzraudzīt transporta kopbraukšanas pakalpojumus.

Piedāvāto regulējumu jau kritizējusi Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija un taksometru kompānijas, paužot, ka tādējādi nozarei piedāvā ērtāku modeli nodokļu nemaksāšanai. Arī satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) uzsvēris, ka izmaiņas regulējumā būtu jāvirza noteiktajā kārtībā - diskusijās ar ministrijām un nevalstisko sektoru, nevis atsevišķiem deputātiem likumprojektu uzreiz iesniedzot Saeimā. Turklāt pati Satiksmes ministrija strādā pie regulējuma izmaiņām nozarē.

Parlaments šonedēļ lems, vai likumprojektu nodot izskatīšanai Saeimas komisijām vai arī noraidīt.

LETA/Foto: Reuters/LETA/Scanpix