foto: AFP
Pasaule vārās baisā "AirAsia" lidojuma dēļ un kritizē pilota ieteikumu lūgties. Šefs viņu aizstāv
Lidmašīna bija ceļā no Pērtas uz Kualalumpuru, taču dzinēja problēmu dēļ atgriezās atpakaļ.
Pasaulē
2017. gada 28. jūnijs, 10:44

Pasaule vārās baisā "AirAsia" lidojuma dēļ un kritizē pilota ieteikumu lūgties. Šefs viņu aizstāv

Kasjauns.lv

Zemo cenu lidsabiedrības "AirAsia" priekšnieks Tonijs Fernandess paudis lepnumu par lidmašīnas pilotu, kurš ceļā no Pērtas uz Kualalumpuru piedzīvoja, iespējams, baisākos mirkļus savas profesionālās karjeras laikā. Lai arī pasaulē izskan kritika, uzzinot, ka pilots aicinājis cilvēkus lūgties par savu dzīvību, aviokompānijas šefs tur problēmu nesaskata. 

Fernandess sacīja, ka ir "super-lepns ar kapteini Ibrahimu", kurš vadīja gaisa kuģi. 

""AirAsia" neražo dzinējus un visas aviokompānijas saskaras ar dzinēju problēmām, bet, kad tas notiek, krīzes situācijās jābūt izcilām pilotēšanas un līderības spējām. Esmu lepnuma pilns," paziņoja pilota priekšnieks. 

Fernandess arī izteicās, ka tad, ja tā būtu "pilna servisa aviokompānija [tāda, kurā ir vairākas komforta klases un biļetes cenā tiek iekļauti papildpakalpojumi], šis pilots būtu pasludināts par varoni". 

"Taču tā iemesla dēļ, ka tā ir zemo cenu kompānija, prese un tā dēvētie eksperti izteiks nepamatotas apsūdzības un aizmirst par mūsu apkalpes varonīgo rīcību," sūkstījies Fernandess. 

Tikmēr cilvēki, prese un aviācijas eksperti kritizēja pilotu, sakot, ka parasti jau pasažierus neaicina lūgties augstākajiem spēkiem. Dažos specializētos pilotu forumos kapteiņa Ibrahima amata brāļi steiguši apšaubīt viņa profesionālo sagatavotību. 

"Izklausās, ka kapteinim vajadzētu apmeklēt kursus "Kā nomierināt pasažieri". Ierosināt lūgties tomēr nav tā labākā ideja," rakstīja kāds, savukārt cits pilotu cunftes biedrs piebildis, ka nekad neteiktu saviem pasažieriem, ka esmu nobijies un skaitu lūgšanas. "Es nesaku, ka pilots darīja nepareizi, bet es tā nekad nedarītu," viņš piebildis. 

Tapis zināms, ka Austrālijas Transporta drošības birojs un "AirAsia" izmeklē incidentu, ko izraisīja dzinēja problēmas. 

Par ko ir stāsts?

 

Kasjauns.lv jau ziņoja, ka šajā nedēļas nogalē baisus mirkļus piedzīvoja "AirAsia" lidsabiedrības pasažieri, kuru gaisa kuģis ceļā no Austrālijas pilsētas Pērtas uz Kualalumpuru "sācis drebēt kā veļasmašīna". 

Video no šī reisa, kurā lidoja 359 cilvēki, sāka parādīties svētdien - dienā, kad arī notika lidojums. Ierakstos redzams, ka lidmašīna kratās un dreb. Lai arī galamērķis bija Malaizijas galvaspilsēta, pilots dzinēja problēmu dēļ nolēma griezties atpakaļ. 

Pasažieri stāsta, ka sākumā dzirdēja skaļu troksni, pēc kā lidmašīna sākusi kratīties. Kāds cits pasažieris ziņojis, ka redzējis kāda priekšmeta atdalīšanos no dzinēja turbīnas. 

Pasažieris Maliks Maskarenas medijiem vēlāk stāstīja, ka ļoti baiļojās par savu dzīvību, kamēr vēl kāds atklāja - "daudzi cilvēki raudāja, daudzi vilka virsū glābšanas vestes. Visai nopietna gatavošanās. Mums šķita, ka ir liela iespējamība sākt gāzties lejā."

Tikmēr vēl kādā ierakstā lidmašīnas galvenais pilots lūdzis pasažierus būt modriem. "Lūdzu, pievērsiet uzmanību un arī lūdzu ieklausieties visā, mūsu izdzīvošana atkarīga no jūsu sadarbības," šos biedējošos vārdus skaļrunī izteicis pilots. Spriežot pēc apkalpes reakcijas notiekošā laikā, situācija bijusi "ļoti slikta", sacīja viena no pasažierēm. 

Pilots esot paudis cerību, ka cilvēki skaita lūgšanu. "Es arī lūgšos un cerēsim, ka mēs visi drīz veiksmīgi nokļūsim mājās," sacīja gaisa kuģa kapteinis. 

Par laimi, avārijas nosēšanās noritēja veiksmīgi un pasažieru nogādāšanai Malaizijā norīkoja citu lidmašīnu, taču daudzi nolēma nedoties vēlreiz ceļā, jo jau bija nokavējuši savus nākamos reisus uz citiem galamērķiem. 
 

Komentāru izplatīšanas noteikumi

1.Par komentāra saturu atbildību nes portāla lietotājs, kurš izplata komentāru.

2.Portāls neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem, un tam ir tiesības dzēst komentārus, kas neatbilst LR normatīvajiem aktiem un šiem noteikumiem.

3.Portālam ir tiesības aizliegt lietotājam pieeju sadaļai „Komentāri”, ja lietotājs pārkāpj LR normatīvos aktus un šos noteikumus.

4.Komentāros aizliegts izplatīt:

  • materiālus, kas pārkāpj ētikas, humānisma, morāles, tikumības un pieklājības normas;
  • personas goda un cieņu aizskarošus materiālus;
  • materiālus, kas pauž diskrimināciju un musina uz naida kurināšanu;
  • materiālus, kuros izcelta vardarbība, aicinājums uz vardarbību, draudi;
  • pornogrāfiska rakstura materiālus;
  • materiālus, kas diskreditē Latvijas valstiskumu un nacionālos simbolus;
  • materiālus, kas satur jebkāda veida reklāmu, t.sk. politisko reklāmu un aģitāciju;
  • materiālus, kas pārkāpj fizisko personu datu apstrādes normatīvos aktus (citas personas identificējoša informācija, u.c.);
  • materiālus, kas pārkāpj citu personu intelektuālā īpašuma tiesības;
  • materiālus, kas var saturēt datorvīrusus;
  • u.c. normatīvajos aktos aizliegtu informāciju, materiālus.

5.Ja komentāru ievietotājs neievēro LR normatīvos aktus un šos noteikumus, atkarībā no pārkāpuma rakstura vai sekām pārkāpējs saucams pie likumā noteiktās civiltiesiskās, administratīvās vai kriminālās atbildības.

6. Portāls aizsargā komentāru autoru konfidencialitāti. Portāls informāciju par komentāru autoriem (IP adresi) sniedz tikai un vienīgi tiesībsargājošām iestādēm uz rakstveida pieprasījuma pamata.

7. Publicējot materiālus portālā, portāla lietotājs vienlaicīgi izsniedz SIA „Izdevniecība Rīgas Viļņi” neatsaucamu, vienkāršu, beztermiņa licenci, kas ir spēkā visā pasaulē un par kuru nav jāveic autoratlīdzības maksājumi. Licence SIA „Izdevniecība Rīgas Viļņi” dod tiesības izmantot materiālu jebkādā ar normatīvajiem aktiem atļautā veidā. Izsniedzot licenci SIA „Izdevniecība Rīgas Viļņi”, portāla lietotājs saglabā visas autora tiesības uz publicētajiem materiāliem.

8. Trešajām personām bez rakstiskas atļaujas saņemšanas no SIA „Izdevniecība Rīgas Viļņi” nav tiesības izmantot portāla lietotāju publicēto materiālu portālā.

9. Noteikumi ir saistoši komentāru izplatītājiem.

10. Portāls ir tiesīgs jebkurā laikā pēc saviem ieskatiem mainīt šos noteikumus un izmaiņas stājas spēkā ar brīdi, kad tās ir publiskotas portālā.