Lielbritānija valsts līmenī piesaka karu resniem bērniem
Lielbritānijas valdība prezentējusi plānu cīņai pret bērnu aptaukošanos.
Pasaulē
2016. gada 18. augusts, 16:35

Lielbritānija valsts līmenī piesaka karu resniem bērniem

Jauns.lv

Lielbritānijas valdība ceturtdien prezentēja plānu cīņai pret bērnu aptaukošanos, kas paredz noteikt papildu nodokli gāzētajiem dzērieniem, aicināt pārtikas ražotājus samazināt cukura saturu produktos un likt skolēniem vairāk iesaistīties fiziskās aktivitātēs.

Tomēr veselības veicināšanas aktīvisti ir nosodījuši valdības nespēju ietekmēt nepilnvērtīgu pārtikas produktu reklamēšanu bērnu mērķauditorijai.

Lielbritānijā ir viens no augstākajiem aptaukošanās un liekā svara rādītājiem Rietumeiropā. Anglijas Sabiedriskās veselības dienesta dati liecina, ka Lielbritānijā nepilniem 62% pieaugušo un 31% bērnu vecumā no diviem līdz 15 gadiem ir liekā svara vai aptaukošanās problēmas.

Valdība vēlas panākt, lai pārtikas ražotāji līdz 2020.gadam par 20% samazina cukura saturu brokastu pārslās, jogurtos, saldumos, maizē un desertos. Šī mērķa sasniegšana ir brīvprātīga, bet Lielbritānijas valdība norādīja, ka izmantos "citas sviras", ja mērķis netiks sasniegts.

Sākumskolām valdība lūdz palīdzēt bērniem vismaz vienu stundu dienā nodrošināt fiziskās aktivitātes - 30 minūtes sporta stundās vai aktīvās spēlēs un 30 minūtes ārpus skolas.

Lielbritānijas valdība jau ir paziņojusi, ka 2018.gadā tiks ieviests tā dēvētais cukura nodoklis gāzētajiem dzērieniem. Nodoklī iekasētie līdzekļi tiks novirzīti skolu sporta attīstībai un veselīgām brokastīm skolā.

Lielbritānijas Medicīnas asociācijas zinātniskās padomes priekšsēdētāja Parvīna Kumara pauda sarūgtinājumu, ka valdības plāns neparedz ierobežojumus neveselīgu pārtikas produktu un dzērienu izplatīšanas mārketinga aktivitātēm, kuru mērķauditorija ir bērni.

Pavārs un televīzijas zvaigzne Džeimijs Olivers, kurš ilgstoši ir mudinājis uz cīņu pret aptaukošanos, uzsvēra, ka valdības plānā "ir dažas jaukas idejas, bet tik daudz kā tur trūkst".

Viņš kritizēja to, ka plānā ir pārāk daudz brīvprātības un ieteikumu. Arī viņš nosodīja, ka plānā nav paredzēti bērnu auditorijai domātas reklāmas ierobežojumi.

LETA/Foto: Shutterstock