foto: Rojs Maizītis
Punkts uz i - par Gada auto titula ieguvēju no "Hyundai"
"Hyundai i30".
2018. gada 24. jūnijs, 05:38

Punkts uz i - par Gada auto titula ieguvēju no "Hyundai"

9vīri

Iepriekšējās paaudzes "Hyundai i30" bija viens no savā klasē populārākajiem auto Latvijā. Tagad esam sagaidījuši "i30" jauno paaudzi, un jāteic, ka atgriešanās ir izdevusies triumfāla.

play icon
Klausīties ziņas
info about playing item

"Hyundai i30" jaunā paaudze

Iepriekšējās paaudzes "Hyundai i30" bija viens no savā klasē populārākajiem auto Latvijā. Tagad esam sagaidījuši "i30" jauno paaudzi, un jāteic, ...

gallery icon
16

Par to triumfālo atgriešanos nav tikai skaisti vārdi vien – tikko ieradies Latvijā, automobilis jau ieguvis Gada auto titulu, ko piešķir auto lietās visnotaļ kompetenta žūrija. Tāpēc jo interesantāk likās mums pašiem paraudzīties, par ko tad "Hyundai" ticis tāds gods.

Uzreiz jāteic, ka žūrijas viedokli nav pamata apšaubīt – "i30" ir tiešām ļoti labs auto. To saproti jau pirmajās minūtēs, kad esi apsēdies pie tā stūres. Ar iepriekšējās paaudzes mašīnu to īsti pat nevar salīdzināt, jo auto ir pilnībā atjaunots. Jauns ir gan dizains, gan interjers, gan dzinēji. Gluži tāpat kā vecais "i30", arī jaunais vizuāli no ārpuses liekas ne pārāk liels, taču, iesēžoties iekšā, saproti, ka vietas te ir pietiekami gan priekšā, gan aizmugurē. Diviem normālu izmēru vīriešiem aizmugurē vietas būs pilnīgi pietiekami, varbūt pat pa vidu var paņemt vienu miesās vājāku. Salons ir plašs un ērts, visas vadības ierīces labi saprotamas. Apsēžoties pie stūres, nerodas nekādi jautājumi no sērijas “pag, bet kā tad aktivizēt to vai citu funkciju?” – te viss ir saprotams tīri intuitīvi. Un tas šajā gadījumā ir kompliments. "Hyundai" ir izdevies atrast veiksmīgu balansu starp vadības funkciju izkārtojumu skārienjutīgajā displejā un pogās, kas izvietotas viduskonsolē. Visas svarīgākās funkcijas, piemēram, klimatkontrole, ir viegli regulējamas ar pogu palīdzību un nenovērš uzmanību no ceļa braukšanas laikā, kas mēdz radīt problēmas tām mašīnām, kam ražotājs visu ir sabāzis displejā. Turklāt instrumentu panelis un viduskonsole ir izstrādāti vienkārši, tajā pašā laikā gaumīgi un saprotami.

foto: Rojs Maizītis
"Hyundai i30".

Iepazīstoties ar dzinēju piedāvājumu, pirmajā brīdī varbūt var rasties mazuma sajūta – sak, gribētos kaut ko jaudīgāku. Taču tas ir maldīgs iespaids. Mums testam tika auto ar 1,4 litru benzīna dzinēju un 140 ZS jaudu, kas ir jaudīgākais no i30 pieejamiem motoriem. Tādu izmēru automobilim tas ir pilnīgi pietiekami, un uz šosejas ne mirkli neradās sajūta, ka ar apdzīšanu varētu rasties problēmas. Nospied maģisko podziņu ar uzrakstu "Sport" – un būsi pārsteigts, cik ņiprs var būt šis auto. Bet taupīgākiem varbūt labāk patiks viena litra benzīna dzinējs vai 1,6 litru dīzelis. Ar ekonomiju tiem viss ir kārtībā – mūsu testa auto, kā rādīja borta dators, ēda mazliet virs sešiem litriem uz 100 kilometriem, taču te jāņem vērā, ka mēs braucām lielākoties jau pieminētajā sporta režīmā. Pārslēdzoties uz ekonomisko režīmu, patēriņš tiešām turējās specifikācijā norādīto 5,5 litru robežās. Ja tas kādām liekas daudz, tad jāskatās uz dīzeļdzinējiem – mazākais no tiem sola 3,6 litrus uz 100 kilometriem.

Taču dzinējs nav gluži tas, kas "i30" pārsteidz visvairāk. Lielāko pārsteigumu sagādā aprīkojuma līmenis. Mūsu auto bija maksimālajā jeb Style komplektācijā, un, taisnību sakot, grūti pat iedomāties, ko vēl varētu vēlēties. Ādas sēdekļi, turklāt apsildāmi un ventilējami – ir. Joslu maiņas palīgsistēma, aizmugures kamera, aklās zonas uzraudzība sistēma un pārējās drošības sistēmas – ir. Apsildāma stūre – ir. Panorāmas jumta lūka – arī ir. Nerunājot nemaz par metālisko krāsu, navigācijas iekārtu un citām mūsdienās pašsaprotamām lietām.

recent icon

Jaunākās

popular icon

Populārākās

Cik tad viss šis skaistums maksā? Nekādas astronomiskas summas – maksimālajā komplektācijā šāds auto ar benzīna dzinēju maksā 24 590 eiro. Būs krietni jāpacenšas, lai atrastu konkurentus, kuri par tādu naudu piedāvātu kaut ko līdzīgu. Bet, nopogājot nost dažas ekstras, piemēram, jumta lūku, cenu mierīgi var nolaist tuvu 20 000 eiro līmenim. Nepavisam nav slikti. Nerunājot nemaz par vēl kaut ko ļoti būtisku – Hyundai šim auto piedāvā septiņu (!) gadu garantiju. Kombinācijā ar demokrātisko cenu tas ir piedāvājums, kādam līdzīgu atrast ir neiespējami, tāpēc droši vien nekļūdīsimies, prognozējot jaunajam i30 spožus pārdošanas rādītājus Baltijā. Arī iepriekšējās paaudzes mašīnām mūspusē bija ļoti labs noiets, taču jaunais "Hyundai i30" nešaubīgi kļūs par bestselleru.

foto: Rojs Maizītis
"Hyundai i30".

Turklāt "Hyundai" nav aprobežojies ar standarta "i30" un ir paplašinājis modeļu gammu, papildus jau zināmajam i30 Wagon laižot klajā arī piecdurvju kupeju "i30 Fastback" un sportisko "i30N". "i30N" ir aprīkots ar divu litru 250 vai pat 275 ZS dzinējiem, kas izmēros nelielo auto padara par īstu spridzekli. Jācer, ja labi uzvedīsimies, mums kādreiz iedos izbraukt arī ar to...

Tikai fakti

"Hyundai i30"

Dzinējs: 1,4 litru benzīna

Jauda / griezes moments: 140 ZS / 242 Nm

Paātrinājums no 0 līdz 100 km/h: 9,2 sek.

Vidējais degvielas patēriņš: 5,5 l/100 km

Tēmas